Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Hästar...igen! Och Flinga 6 mån.

Av Rebecca - 10 oktober 2011 22:00

Vet ni... min finaste Fröken Wiola är fortfarande dräktig!! Så i början av maj får vi förhoppningsvis en lite fölis. Kul!


Stammen blir: Sir Donnerhall II - Weltmeyer - Lungau. Och jag har beställt ett mörkbrunt eller svart stoföl. Så, tomten (eller vem det nu är som sköter fölleveranserna), hör du det nu?? Vill helst inte ha en fuxfärgad hingst. Men jag vill inte verka krävande.


Annars så spårade vi ett litet spår i morse, har inte gjort det alls tidigare, men det var ju inga bekymmer. Sedan följde en skogspromenad, som var riktigt skön, såklart. Imorgon ska jag till skolan och därmed upp tidigt, så nu är det sängen som gäller. Efter en skön dusch.


Vi var förresten också nere hos Wiola och borstade lite. Hon är lite sur för att hon efter drygt en vecka på nya stallet inte hunnit få någon bästis, men vi hoppas att hon snart hittar en!


Nu ligger super-Flonkan i soffan här bredvid, mördarhund my ass. Snarare pussweiler. Och igår fyllde hon ju 6 mån, så idag vägdes hon. 32,3 kg väger den lilla damen.


      Tänk att det här bara är 4 mån sen?


      Och dessa bilder är från Oktober. Gaaanska så stor skillnad!

 
 
Alexandra

Alexandra

10 oktober 2011 22:50

Och under dessa 4 månader har hon blivit allt vackrare och tack vare dig en mycket grym hund! Hon verkar vara väldigt lättlärd och mycket arbetsvilja.

Håller tummarna oh tänker på er oh er träning!

Oh massa kramar till dig och stora tjejen =D

http://alexandrajansson.webblogg.se

Rebecca

11 oktober 2011 06:09

Tack Alex, du är så himla gullig! Det behövs några tummar här faktiskt :). Kram på er!

 
Helena

Helena

11 oktober 2011 08:41

Grattis finaste Flingan på 6månaders dagen! Tänk vad tiden går, kollade dina bilder på fb från när hon var precis hemkommen - inte klokt att hon blivit en sådan stor och mogen fröken på så kort tid.

Jag vill då se en bild på din fina Wiola här i bloggen! Hur länge är en häst dräktig egentligen?

Kramar från oss, ses ikväll! :)

http://www.hellaas.blogspot.com

Rebecca

11 oktober 2011 14:01

Jaa, hon är verkligen så stor nu! Och din dam då, som löper och allt.

En häst är dräktig i 11 mån, så i början av maj blir det förhoppningsvis en liten pölis att gnussa med!
Kramar på er med. Ses om... 3,5 timme då ;)

 
Ingen bild

Carran

11 oktober 2011 14:14

Herregud, är Flinga redan 6 månader :) Jag tycker det är så himla roligt att följa er, eran utvecklingskurva verkar gå spikrakt uppåt :D

Odågan (Dorran) vägde härom veckan 32,6 kilo. Och hon är ju ett par månader äldre ;)

Rebecca

11 oktober 2011 14:46

Tack, vad gullig du är, och vad kul att du läser! Haha, det känns som att din fröken är liiite nättare kanske ;).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards