Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Färskostfyllda hallonmuffins

Av Rebecca - 28 september 2011 10:06

Lite fika var jag ju såklart tvungen att baka till träningen igår! Det blev lite snabbt och lätt; muffins. Fyllde de med färskost och lite hallon, vilket är supergott.


Här kommer receptet iaf (det är i grunden Laila Lindholms recept, men jag har modifierat det lite med mer mjöl i):


Ingredienser:


100 g smör

Skal av 1 citron

2 ekologiska ägg

1,5 dl strösocker

1 tsk vaniljsocker

5 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 nypa salt


Hallon och Philadelphiaost till fyllningen.


Gör såhär:


Sätt ugnen på 175 grader (varmluft) om man vill göra ganska stora muffins, annars gäller 200.

Smält smöret och tillsätt mjölk och citronskal.

Vispa ägg, socker och vaniljsocker riktigt vitt och fluffigt, rör sedan ner smörmjölken. Blanda de torra ingredienserna och vänd samman med smeten. Rör ihop allt, vispa inte, det gör inget om det är lite mjölklumpar kvar.

Sätt ut muffinsformar (eventuellt i en muffinsplåt, de får så himla fin form då) och fyll dessa med smet.

Blanda philadelphiaosten med lite vaniljsocker, mosa samman. Klicka i lite av färskostblandningen och tryck i några hallon. Grädda sedan ca 20 min mitt i ugnen.


  


 
 
Alexandra

Alexandra

28 september 2011 15:16

Vilken söt hundvalp. Helt bedårande.
Låter gott med färskost i muffins. Det skall jag testa, när mitt finger läkt.

http://alexandrasdesign.bloggagratis.se

Rebecca

28 september 2011 18:01

Hihi, tack! Hon är fantastisk. Och du gör helt rätt i att testa, det är supergott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards