Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Ett hål i mitt hjärta.

Av Rebecca - 6 september 2011 17:35

Imorse trodde jag att tisdagen den 6e september var en helt vanligt dag. Jag hade fel. Idag är dagen då Vicke har fått somna in, och vandra vidare till hundhimlen.


Jag inser vad som menas med uttrycket "Du fattas mig". För det är precis vad han gör. Han fattas mig. Så oändligt mycket. Min finaste, finaste prins. Nu har du inte ont längre. Och du har ingen irriterande matte som reglerar din mat, du kan nu äta precis hur mycket du vill. Och det gör inget om du blir tjock, för i hundhimlen har man vingar och kan ta sig fram ändå. Du ligger förmodligen med ett grisöra i munnen just nu, och jag är glad för din skull. Men min älskade lilla prins, jag saknar dig.




      

2004-05-04 - 2011-09-06


Jag älskar dig min finaste kille.

Du fattas mig.

Sov så gott.

 
 
Monica

Monica

7 september 2011 09:12

Tassar in här på din fina blogg, och beklagar sorgen av din bästa vän.

Kram Monica

http://enlejonmamma.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

7 september 2011 23:35

Beklagar sorgen! Så extremt jobbigt när man förlorar sin bästa vän.. Hoppas Flinga kan fylla en del av tomrummet han gav efter sig :)

http://alexandrajansson.n.nu

Rebecca

8 september 2011 08:37

Tack snälla, ja det är fruktansvärt. Jag är väldigt glad att jag har henne hemma! Annars hade det varit VÄLDIGT tomt.

 
Ingen bild

N

13 september 2011 22:45

Vad fint du har skrivit om fina vicke. Jag ska inte säga att jag förstår hur du känner, för det gör jag nog inte, jag har inte mist någon som jag haft vid min sida i så många år. Men eftersom jag vet hur tomt det kändes efter att mista Lea efter att ha haft henne i cirka 9 månader, så kan jag bara tänka mig hur det känns i ditt hjärta. Men sedan jag var hos dig sist, har någonting fastnat i mitt tänkande. Det här du pratade med att alltid se saker och ting från den "positiva" sidan, och att allt har en mening. Jag tänker då på T & R, och den tragiska händelsen. Men du sa ändå att du trodde att det var en mening med det hela, att det kanske hade hänt ändå, fast med än värre konsekvenser. Och det tänker jag verkligen på, varje dag (så jag tänker på dig, i princip varje dag) för jag tycker att det var så klokt sagt av dig, kära kusin. Vad jag vill försöka få fram är att, det kanske fanns någon mening med att det hände precis nu.. Vicke hade inte kunnat haft ett bättre liv, det är jag fullständigt övertygad om. Jag tror alla kunde se hur mycket han såg upp till dig, om inte, så kunde iallafall jag det! du var hans gud, hans gudinna. Bara du tittade på honom gick svansen i 100km/h. Lika lyckligt lottade ni har varit som haft en sån fin hund, är han nog lika lyckligt lottad över att ha fått bo och vara älskad varje dag av dig och din familj. Jag kan förstå att saknaden är enorm, men hur svårt det än är, så tänk ditt tänk, så ska du se att det fanns nog någon mening med det hela i slutändan. Även om han inte finns här i det fysiska livet, så kommer han alltid finnas vid din sida. Jag önskar att jag kunde ge dig en stor kram, men då jag inte kan det nu, så sparar jag den tills vi ses, vilket jag hoppas blir inom en snar framtid. Jag skickar en styrkekram. och jag saknar dig Becciebus.

Rebecca

15 september 2011 14:03

Saknar dig med finaste du! Tack för dina vackra ord ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards