Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Träning på SoSu!

Av Rebecca - 9 april 2012 14:57

Igår var Flong och jag och körde med Niklas och Adam på SoSu. Passet gick ju faktiskt bra, vi körde mest motivations-fotgående i form av korta FF med fokus på attityd och glädje, och det gick ju jättebra. Körde även ställande med externbelöning bakom, i form av Niklas med boll, gick också bra även om det nog var lite väl svårt för henne med den belöningen, hon blev lite ofokuserad på mig. Fina ställanden dock, ska däremot skippa dessa helt och köra på Hopp-stå nu. Läggandena körde vi också mest motivationslägganden i form av lajja med boll och sedan ner med bollen i backen och "ligg". Niklas konstaterade det jag tyckt mig veta ett tag också, att hon kan momentet, det är bara lite ojämnt och kommer förmodligen sätta sig ordentligt snart.


Efter passet kändes det ändå inte bra, på något sätt hade jag ändå en känsla av missnöje och misslyckande? Det konstiga var att jag inte kunde sätta fingret på vad det var för det gick liksom inte dåligt. Jag kände mig otroligt nere på vägen hem, efter ett tag pratade jag med Hella och då släppte det lite. Hon i princip berättade för mig att det är jag som har för höga krav och att jag måste se till OSS och vad VI kan och inte kan, inte hur det skulle kunna vara liksom. Lite still står vi väl också för tillfället, det är liksom samma nötande lite grann, vilket vi måste komma ur.


Aja, yesterday's new, bokstavligt talat. Här kommer lite bilder som får oss alla på bättre humör, efter att ha läst min superdeprimerande text!


Först ut är Adam, som då är av rasen Cane Corso


         

Han är så sööööt denna gamle man! Och Niklas gör ett superbra jobb med honom, det är coolt att ha tagit ett LP1 med en Corso!


Lite bilder på Flong då


       

Vet ni vad Fling gjorde igår på träningen? No, of course you dont, men hon satt och ljudade när hon var uppbunden. Himlans dårpippi, har aldrig hänt tidigare att hon börjar gapa när hon är bunden. Men jag tolkar det som att hon är VÄLDIGT förväntansfull på vad som komma skall i och med att hon vibrerar i hela kroppen samtidigt.

 
 
Ingen bild

Mammsen

9 april 2012 16:09

Glöm inte det viktigaste: du gör det här för att det är kul för dig och FlingFlong!

Rebecca

9 april 2012 20:16

Tummen upp!

 
Ingen bild

Carina

9 april 2012 20:50

Lyssna på Mammsen, hon är klok hon! :D
Våga släppa prestationskraven på dig själv, ha kul med din hund och var NÖJD med det ni åstadkommit hittills. Flinga är ett år gammal och av en ras som mognar sent - ändå har ni alla moment för ettan klara! Var stolt över det!

Rebecca

9 april 2012 22:02

Tack vad du är gullig Carina!! Jag ska ta åt mig av detta!

 
Karin

Karin

10 april 2012 00:22

Som jag skrev tidigare i gruppen - ni är ju superduktiga och har kommit så sjukt långt redan. Flinga och du är ett jättehärligt ekipage och det syns att ni har kul när ni tränar. Flinga är så motiverad och har en sådan härlig attityd och det är DU som jobbat fram detta, heja! ..och som din mamma sa: det viktigaste är verkligen att det är kul för dig och Plånkan.

http://frankiegreyghost.wordpress.com

Rebecca

10 april 2012 06:53

Tack Karin! Du är så gullig :).

 
Ingen bild

Alexandra

11 april 2012 00:45

DUKTIGA NI <3

Men jag kommer ALDRIG våga sätta fast min hund så igen.. För skulle han bli överpepp som Flinga, så skulle han dra iväg oh jag sitter där med ett trasigt koppel igen ;)

Kul att det såg så bra ut på röntgen! Håller tummarna

Rebecca

11 april 2012 14:20

Man får sätta med kort koppel... Hon har dragit sönder ett också faktiskt. Men hon får liksom inte dra så.. fy fy! Tack, håll hårt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards