Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Hello hey

Av Rebecca - 19 april 2012 16:45

 Hej hörrni, här har solens strålar minsann börjat leta sig fram igen, efter allt skitväder sista tiden. Men det ska ju tydligen snöa i helgen igen, oj vad kul det känns. Inte.


Jag tänkte börja med att säga att om ni tycker jag skriver lite sällan nu för tiden, är det relaterat till tidsbrist. Jag läser sista kurserna för terminen nu och det är dels en B-uppsats (hur man utför en vetenskaplig studie, typ) samt forskningsmetodik (kvalitativ och kvantitativ) med två tillhörande tentor. Detta på 1,5 månad, och jag är ingen hejare på statistik direkt så detta blir tufft för mig. Ska dessutom läsa en extra kurs (en sådan där cool kurs som går första veckan i juni, min skola har blivit uttagen att ta hand om denna internationella kurs med deltagare från hela Europa, så det är lite special special) och eftersom jag inte ska jobba i sommar sökte jag en sommarkurs i ekonomi dessutom. Så ja, jag har att göra, om man säger så. Men nu vet ni varför jag är trist och inte skriver varje dag längre, fullt ös medvetslös!


 


Titta på denna lilla sötgurka! Tog den för någon dag sen förvisso, men gud så söt hon är. Och när hon sover är hon så stilla, så man får passa på att njuta lite av lugnet.


Har även köpt ett nytt halsband till fröken Fling, för situationer där hon under inga omständigheter får tillåtas komma loss. Typ, i stan, tunnelbana... folktäta ställen helt enkelt. Det halsband jag köpt är nämligen ett vanligt kedje-helstryp. Jag har alltid varit rätt anti helstrypshalsband, men har insett vikten av det när man har en hund av en "farlig" ras. Tänk er själva om hon skulle lyckas ta sig ur sitt halsband och komma loss i mörby centrum, någon kommer springandes och hon vill leka. Hon är ju jättesnäll, men leker ju rätt hårdhänt...  Hmm, "Busstrafikant påhoppad av mördar-Rottweiler". Nej, detta halsband sitter endast på i situationer där det är katastrof om hon kommer loss, inte på våra vanliga promenader, jag har inga problem att hålla min hund ej heller problem med att hon drar i kopplet så det är inte därför.  


 

Sen tycker jag att hon är förbaskat snygg i sin mässingfärgade kedja. Lite anti helstryp som sagt, men likväl bra att ha. Nu tycker säkert någon att jag är dum i huvudet, men då får ni tycka det! Kanske lämna en kommentar om det till och med ;).

 
 
Ingen bild

Alexandra

20 april 2012 00:20

Meeen snygg blev hon! Jag har kedjestryp på Liam, dock använder jag ej strypfuntionen.. utan mer som du säger, ett hållbart halsband.. Jag har blivit lite osäker mot läder så vi kör på kedjestryp =)

Rebecca

21 april 2012 10:53

Haha, jaa snygg blev hon ;). Jag har både hennes vanliga halsband + strypet om vi ska vara nånstans med mycket folk, då kan jag koppla i helstrypet om jag behöver..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards