Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Träning på långholmen

Av Rebecca - 18 april 2012 20:27

Igår åkte jag och Fling in till stan mot Långholmen närmare bestämt, för lite träning med Karin och Niklas! På ett helt nytt ställe, där det dessutom springer omkring massa kaniner vilt omkring och det är därmed massa harpluttar överallt. Bra störning, men min voffa struntade fullständigt i dessa delikatesser!


Började med att köra en plats, hon låg helt okej, inte med den där stenrumpan hon brukar men ingen tendens att resa sig förutom att försöka sno åt sig en korvbit jag tappat framför henne (snällt...), men hon ska minsann ligga ändå.


Tandvisning med Niklas gick klockrent. Duktig tjej!


Sedan kommenderades de andra två i sina respektive klasser, vilket gick superbra! Jag blev lite inspirerad av mina duktiga träningskompisar och ville också ha lite kommendering i linförighet, bara för att liksom. Och som den linförigheten gick!! Vilken pärla till hund, hon gick helt klockrent med superbra attityd och förväntan, finfina svängar också. Jag funderar på om anledningen till att det gick så grymt bra har att göra med det faktum att jag var lugn och avslappnad och inte hade sådana höga förväntningar på passet? Vi har ju lagt tävlingsplanerna åt sidan, och därför gick det helt grymt bra. Duktiga Fling!



Buuuuuuus!!


Bus med duktig Fling!


Efter linförigheten körde vi ett läggande under gång, vilket också gick super! Transportsträckan var superbra och läggandet var okej, hon la sig PÅ kommandot även om själva läggandet var liiite långsamt. Inte hela världen! Utan nu glädjer vi oss över att hon la sig PÅ kommanot, och inte 3 steg efter. Duktig tjeja!


Ställande under gång körde vi också, stannade finfint minsann! Duktiga Fling.


Började även med rutan. Tidigare under passet hade vi kört med target som flyttades runt, med kriteriet spring till targeten och tassarna på. Detta funkar bra på henne och hon har hög förväntan och fart på targeten, vilket är super. Flyttade in den i rutan sen vilket fortfarande gick grymt bra! Hon sprang raka vägen in på kommando "Rutan" och belönade i rutan med kampis eller boll(efter att Karin påmint mig om att det är bra att belöna I rutan, och inte utanför... smart den där Karin!). Själva skick på targeten har jag belönat med boll för att få upp bra fart och hög förväntan. Jag är supernöjd med våra första Rutan-skick! Bra fart och hög förväntan, stannade precis på targeten. Fina tjejen!


Fling som hoppat av targeten i väntan på älsklingsbollen!


Så kul att detta pass var helt underbart! Allra mest nöjd är jag över fria följet, i linförigheten som moment var det ju super, och i alla transportsträckor var det också helt grymt (kanske inte om man jämför med en BC, men bra!!)! Hon var så duktig. Och jag funderar på om anledningen till att det gick så bra i den där första linförigheten var för att jag inte brallade upp henne något först, utan bara gick in med henne och väntade på att bli kommenderade. Jag kände mig lugn inombords, utan förväntan och klistrade på ett finfint leende, detta leende blev sen bara större och större för att mynna ut i en galet glad tjej som lyckligt skickade sin duktiga Flinga till bollen på "ja". Finaste tjejen! Såklart for tankarna direkt till tävlingen som vi är anmälda till (men inte ska starta på..) nästa helg... hmm. Lite sugen, men nej, nu håller vi oss till planen ett tag!


Fling på väg mot targeten


Bilderna är tagna av Karin med hennes iPhone. Och vet ni, apropå Karin, vad Fling fick av henne igår? En superbra kampis som är gjord i läder med fårskinnsflätning utanpå, fina voffan älskade den galet mycket och var helt tokig i den!! Ett litet tips sådär..

 
 
Ingen bild

Jonna o zolo

18 april 2012 22:21

Härlig läsning och härliga bilder!! Duktiga ni! Skit att tågbiljetterna ska vara så dyra :/ Men vi styr upp en träningshelg framöver! :) kramar från oss

Rebecca

19 april 2012 05:21

Tack gulliga du! Det tyckerjag helt klart att vi ska göra :). Kramar

 
Ingen bild

Carina

19 april 2012 08:55

Vad härligt att läsa om eran träning! Ni är så duktiga!

Rebecca

19 april 2012 11:43

Vad kul att du tycker det! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards