Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Snorhalkig brygga, check!

Av Rebecca - 19 juni 2011 21:46

Flinga, jag och Vicke var med Anton ner till båten (han skulle ösa ur den då den läcker lite..) och miljötränade lite. Hon brydde sig inte ett smack om hal träbrygga, betongbrygga eller gnekande båtar, hon gick bara rakt upp på bryggan och brydde sig inte ett smack. Än så länge har hon inte brytt sig om något underlag jag utsatt henne för. Coola Flinga. Får se hur det går när hon ska gå på galler...! Hon försökte såklart äta något snusk, men då ropade jag på henne så kom hon glatt springandes med snusket i munnen, haha. Sötmaja.


Vicke har strejkat att gå ut på hela dagen, regnar det ute så totalt vägrar han att gå ut. Då vill han ligga inne i värmen och njuta av att inte behöva traska ute i det dåliga vädret. Imorse så försökte jag få med honom ut, vilket innebar att han vägrade gå från uppfarten... och i och med att detta är en bortskämd herre så vände hans matte hem igen och tänkte att "jaja, vill han inte så slipper han väl...".


Men som sagt så lyckades jag lura med honom nu på kvällskvisten och då var han rätt glad, för det regnade inte när vi åkte. Men självklart så började det ösa ner när vi varit ute ett tag.


Imorse gick jag och Flinga en liten pyttesväng runt en skola här där jag bor, självklart går hon inte hela vägen men i och med att det är så kort sträcka så går hon största delen själv. Men hon är så fantastisk!!!! Ååhh, jag kan inte säga det nog många gånger tror jag   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards