Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Big time pälsboll och finfin vaccination

Av Rebecca - 29 juni 2011 12:34

Nu är Flingonberta fullvaccinerad! Yippiyeiii. Vi sov till nio   som vanligt och åkte sedan och badade!! Hon blir mer och mer modig och verkar tycka det blir skönare och skönare. Efter det åkte vi till veterinären och fick lilla sprutan vilket gjorde ooont tyckte Flinga och pep lite. Trodde hon skulle vara trött efter det, men icke sa nicke utan hon vilade/sov en halvtimme och nu är det full rulle igen. Kanske att hon somnar nu, hon ligger ner iaf.

Jag har borstat Vicke och det gör jag inte allt för ofta. Både han och jag avskyr pälsvård, så när jag en gång var 4e månad borstar honom ordentligt är det typ krig mellan oss. När det kommer till pälsvård är det enda gången han är riktigt sur och arg  (han bits), han är så fruktansvärt håröm stackarn. Man får vara superförsiktig och om det drar lite för mycket så hugger han efter borsten men lyckas då och då bita på mig. Kloklippningen fungerar suveränt nu (den har varit kaosartad tidigare), men borstningen tror jag aldrig kommer funka smärtfritt pga. hans hårömhet. Han tycker det är skönt typ under hakan och på ryggen, men tovorna blir ju i ljumskarna, vid bakbenen och under magen mest, där är huden tunn och det gör ont, tycker han. Mamma frågar mig då och då varför jag inte borstar ofta och lite istället... och det är ju en bra fråga. Kan bero på att vi båda avskyr pälsvård. Det blev iaf en hel del päls som rök och det är han nog mycket glad över!


Lägger till: Vägde Flinga idag! 12 v på lördag och 12.05 kg. När Vicke fick sina tänder fixade (20e juni) vägde jag henne också och då vägde hon 10.6 Hon ökar stadigt i vikt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards