Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

The sweetest thing

Av Rebecca - 26 juni 2011 23:13

Japp, det är sant. Flinga är verkligen det sötaste som gått på 4 ben (men Vicke är också söt, vill ju inte att han ska känna sig mobbad..). Igår hjälpte Flinga mig och Anton att städa efter misären som rådde efter midsommarfirandet hos honom (klar överdrift), men Flingson var med iaf och kissade på golvet några gånger och rensade det från chipssmulor. Bra för en hundmage, eller hur! I vilket fall så är hon toksöt, vilket ju inte var något nytt iof. Lite spännande fördomar om en Rottweiler följer här (konversation mellan min mor och en random tant):


Tant: "ååh vilken söt valp, är det en labbe?"

Mor: "Nej, det är en Rottweiler"

Tant: "Nej då vill jag inte hälsa, de är ju farliga."

Mor: "Men det är ju en valp...hur kan hon vara farlig?"

Tant: "Nejmen hon blir ju det när hon är vuxen.." och går sedan iväg.


Jahaja, tänker jag, är det såhär det är att ha Rottis? Att folk redan vid 11 v ålder reagerar på vilken livsfarlig mördarhund hon är. Suck. Jaja, här följer två bilder som bara bekräftar teorin om kamphundar... håll för ögonen.


   


 

 

Livsfarlig liten sötnos! Bäst man passar sig för hon bits väldigt hårt (stämmer ju faktiskt..) och eftersom det är en Rottis är ju meningen att döda en, inte kliande valptänder. Aja, gnällandet har väl bara börjat   


Just nu ligger hon och sover bredvid mig i sängen...och pruttar högljutt. Knasmaja.

  

 
 
Helena

Helena

27 juni 2011 15:33

Det var då den sötaste "mördar hunden" jag sett, folk är inte riktigt kloka... tyvärr. Själv har jag två "mördar hundar", en kamphund(aka muskulös nedrakad bearded collie) och en livfarlig liten rottweiler valp ;). Söt flytväst Flingan har i inlägget efter detta!

http://www.hellas.mono.net

Rebecca

28 juni 2011 08:03

Stackars stackars dig... folk tar väl omvägar på gatan. Och tvåå mördarhundar...hur tänker man då liksom ;) hihi.

 
Ingen bild

Maria

30 juni 2011 21:10

Helt underbar bild när ni går på bryggan. Ser ut som ni går och småpratar . Hon är jättefin tycker både Sassa och jag. Kram Maria :)

Rebecca

30 juni 2011 21:59

Hihi, gulle dej :) Vi gör nog nästan det också! Kram, kul att du tittade in

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards