Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Meet Cute

Av Rebecca - 6 juni 2011 22:47

Sötaste Flingon har haft fullt upp sedan igår, för då kom min kusin Nathalie lite sådär oväntat på besök. Sedan kom idag min moster Rosie och min andra kusin Sandra, lite mer väntat idag, Nathalie är förövrigt barn och syster åt de andra två  . Vi har ätit supergod middag med grillad fläskytterfilé och kyckling, samt supergoda salladen, min dressing, majskolvar, färskpotatis och efterrätt i form av " Sommartårta" som jag kallar den. Det är så fantastiskt gott! Denna efterrätt är helt komplett vansinnigt underbar och därför delar jag inte med mig av receptet.


Nu på kvällen har Flinga varit utanför tomten för första gången och vi gick/jag bar henne en liten sväng. Vi träffade människor, luktade på maaaassa underbara lukter och gick duktigt i koppel! Hon är så tuff fröken Flinga...


Vi har fortsatt med klickern också, klickar ögonkontakt. Hon är så duktig så!


Nu ska vi sova här, får se om hon sover lika bra som i natt *håller tummarna*.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards