Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Rebecca - 3 februari 2012 13:43

Åh herregud vilken kaosartad förmiddag detta blev. Suck och adjö, typ. Upp i ottan, halv sex. Lämna hund 5 över 7. Inne på centralen 20 i 8. Det tåg som skulle ha gått 06.29 stod på stationen, försenat med 1 h 15 min. Ibland är jag så puckad. Jag reflekterade inte ens över VARFÖR 06.29 tåget stod på stationen och var försenat med nästan 1h 15 min. Givetvis var det en ledning som blåst ner och gjort kaos med SJ. Nästa korkade grej; givetvis blippade jag mitt kort också så att en resa drogs, vilket var duumt och ledde till 35 min i kö inne på SJ center. Jag bestämde mig iaf för att åka hem igen, någon måtta får det vara. Har man föreläsning på 3 h, då är det inte värt att åka ner för att vara där 2 h och sedan åka hem. Särskilt när det är kaos och man inte vet om/när man kommer hem. När jag väl kom hem var väl kaoset slut, så det var ju bara kaos i 1,5 timme. Men det var nog så mycket kaos under den enochenhalva timmen vill jag lova.


Flinga fick vara kvar på dagis nu när hon ändå var där, lite pluggro till mig här hemma blev det allt. Förutom nu då, för nu blev det bloggande istället. Och lite lagom nostalgiskt genomkollande av bilder. Och vet ni vad jag just insett... jag vill inte ha vinter. Jag vill ha soooommaaaar! Jag vill ha ljust dygnet runt, jag vill ha spårbara marker, jag vill kunna bada och simma, jag vill sitta ute och grilla, och jag vill kunna springa utomhus igen!!


Apropå löpning, jag är ju superförkyld och det är 9 dagar sedan jag tränade. Abstinens på hög nivå.


Och sist men inte minst:


         

   

   

  


Jag efterlyser vår och sommar, nuuuuuuuuu!!!! Och den där hamburgaren såg sjuuuukt god ut, tror det får bli lite hemgjorda burgare till middag. Förvisso inte grillade, för den är minsann helt snötäckt, men fortfarande goda burgare. Om en timme ska jag knata ner till Hella och hämta hem min älskade Flinga, tänk vad tomt det känns utan henne. Hur kan man leva utan hund?! Det är obegripligt.. jag har ju liksom redan börjat planera inför nästa, trots att det är lååångt bort.

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards