Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Och lite lydnadsträning!

Av Rebecca - 10 februari 2012 17:12

Igår fyllde Flinga 10 mån! Hipp Hipp Hurra! Snart fyller hon ett år, det är ju helt sjukt.


Var precis nere vid Skogsvik och körde ett lydnadspass. Det är super där nere, plogat och lyse så det kan ju inte bli bättre.


I vilket fall så är dagens status såhär:


Läggande: Några superbra! Snabbt ner och bra stadga.

Ställande: Jättefina idag! Tvärnit verkligen. Bra stadga där med, även om jag inte utmanar henne lika mycket. Men jag ökar på där hela tiden.

Fotgåendet: Suveränt! Så duktig tjej. Bra energi och för det mesta bra position.

Inkallning: körde en inkallning idag och den var jättejättefin. Bra fart in och bra ingång.


Ja, ni ser ju. Inte så utförligt, men det känns inte som att det behövs. För hon var så himla duktig.

Under ett läggande gick det förbi ett par som var ute och promenerade, frågade om det var OK om hon låg kvar, och det var det. Hon låg så himla fint trots att de stannade och pratade med mig till och med. Fick beröm för att jag hade så bra pli på min hund. Värst vad en del häromkring är duktiga med att berömma mig och min voffa.


 
 
Jonna

Jonna

12 februari 2012 10:23

Roligt att läsa om er träning!! Kul att det går så bra!! Filmer? ;) kramar till er!

http://Turingenszolo.wordpress.com

Rebecca

12 februari 2012 11:27

Nää, jag vågar inte lägga ut ngra ;). Kanske mailar ngra till dig för lite feedback :P. kram

 
Ingen bild

Kattis

12 februari 2012 10:54

Det är väl underbart att folk slösar med beröm när man gör något bra, mera av sånt så skulle livet bli gladare!!

Rebecca

12 februari 2012 11:27

Tummen upp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards