Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Lite kyligt är det allt!

Av Rebecca - 10 februari 2012 07:49

Precis ätit frukost, nu ut med hunden. Jag kan meddela att det är kallt idag, här i förorten. Skjutsade Anton till t-bananen och då visade bilen på -19,5 grader celsius ute. Det är lite kyligt. Och eftersom Flinga och jag är sådana riktiga hardcore promenerare ska vi nu ut på en skogsprommis! Det är grejer det :). Min hoppjerka till hund kan ju inte nöja sig med en vanlig koppelpromenad runt kvarteret. Inte för att jag förstår varför man ska gå sådana trista promenader när det finns både skog och äng att tillgå. Igår kväll gick vi på Sätra äng, så då blir det skogen nu på morgonkvisten. Vi ska promenera med Kisen idag också, så då blir det en skogsprommis till :). Plus lite bus minsann!


Tur att vi har Kisen så hon får lite roligt sällskap nu när jag är jättetråkig. Har en skitstor tenta nästa v, plus seminarium med tillhörande jobb inför det. Och det roliga är att kursen har hållt på i typ en månad, max. Och han förväntar sig att vi ska kunna HELA den engelska boken på 500 sidor. Suck. Jaja, jag ska inte tråka ut er med det ;). Men lite tufft känns det att lära sig allt tills nästa v. Såå, därför är jag en lite tråkig matte nu, vi kör lite lydnad och sånt när vi är ute på promenader, håller även på att träna på position, hoppstå, fjärren just nu. Slänger även in lite mer platsliggningsstadga, det känns som att man inte kan få för mycket av det direkt.


Jaja, nog om det. Nu ska vi bege oss ut i det kyliga vädret, den RIKTIGA vintern som vi fick till slut.


Och juste, vet ni vad?! Vi har anmält oss till en grundkurs i Sök nu till våren!! På DTBK minsann, skitkul ju! Även om vi kanske aldrig tävlar så verkar det sjuuukt kul och väldigt bra aktivering :).


   

Vi längtar tills planerna ser ut såhär igen!! Det skulle vara något. När jag skrivit min tenta nästa v tänkte jag åka upp till Perfekta Tassars inomhushall och köra lite! Om nån vill hänga på är det bara att hojta :).


 
 
Alexandra

Alexandra

10 februari 2012 22:26

Amen va kul!! Lycka till på kursen. Sök är såååå sjukt roligt, Liam ÄLSKAR det :)

http://alexandrajansson.webblogg.se

Rebecca

11 februari 2012 08:21

Hoppas Flinga gör det också!!

 
Karin

Karin

11 februari 2012 10:36

Vad kul med att ni har anmält er till sökkursen! Det är fantastiskt roligt och jag tror att ni kommer älska det.

http://frankiegreyghost.wordpress.com

Rebecca

11 februari 2012 12:11

Vi hoppas på det iaf!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards