Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Det där med att promenera

Av Rebecca - 9 februari 2012 09:29

Har precis kommit hem efter att ha lämnat Flinga på dagis, jag och Anton gick ner och tänkte väl gå tillbaka hem också. Men en tanke slog mig, man känner sig ju helt muppig om man promenerar utan hund?! Varför gör folk det, det finns ju liksom ingen njutning i att vara ute och gå utan voffe. Haha, ett uttalande passande en äkta hundnörd så det var väl egentligen inte så oväntat. Om jag inte hade hund skulle jag bara gymma, tror jag bestämt. Men vi är alla olika! Och det roliga är på helgen, om det är en soooolig och fin dag, då är det huur många som helst som är ute och flanerar, medans en annan stretar på i ur och skur, då känner man sig som att de människorna inte promenerar på riktigt? Ni vet, som de där människorna i slalombacken med värstingutrustning, men som egentligen inte kan åka? De som har skidor för 20.000 och söndagsflanerarna är lite samma typ av människor, de är inte äkta på något sätt. Nädu, äkta är vi som promenerar 2 h om dagen i ur och skur. Vissa dagar när det är förj*vla dåligt väder ute känns det som att jag är ensam i hela danderyd med att vara utomhus och röra på mig. Inte ens andra hundmänniskor är ute.


 


 Som den här dagen, snöslask och snöblandat regn. Träffade nog ingen annan på Sätra Äng trots att jag var ute vid lunch. Det är bra konstigt det där.


Men nu är min kära vän Erika på väg hit för att plugga lite med mig. Jag är sjukt stressad och allt känns skit! Kul dag. Kul liv. Tackar Flinga för att hon finns och får mig att må så bra. Min fina prinsessa.


 


Undra när nästa puppi blir aktuell... har redan börjat planera. Men jag tror att det dröjer en 3-4 år.

 
 
Hella

Hella

9 februari 2012 17:01

Håller med dig helt! Man känner sig typ naken när man går utan hund! Visst är det knasigt att man inte ens ser hundägare ute när det är dåligt väder, de borde man ju se oavsett väder tycker man! När jag flyttar så är vi iaf två i ditt område som är ute och knatar i ur och skur. ;)

http://www.hellaas.blogspot.com

Rebecca

9 februari 2012 20:47

Well thank heaven! You and me liksom :). Går ju på Sätra äng vissa kvällar så, lite sällskap är ju alltdi välkommet ;)

 
Ingen bild

Kalle

9 februari 2012 21:44

Det är lätt att låta tuff på nätet, jag har då aldrig sett er ute i riktigt dåligt väder, jag och samba är BARA ute när det är dåligt väder, typ orkan, domedagsregn, jordbävningar, tsunamis och såna goa grejjer, då trivs vi bäst. Är det fint väder stannar vi inne och lyfter skrot. ;)

Rebecca

10 februari 2012 07:48

Haha, vad du är tuff kalle! En riktig såndär karlakarl :p. Och vi ser er ju inte ute så ofta alls, men vi stannar hemma när det är tsunamis. Orkanerna trotsar vi däremot :).

 
Jonna

Jonna

10 februari 2012 07:14

Åååh visst blir man valpsugen i tid och otid!! Tänk att ha en liten valpmage att klappa på :)

Trevlig helg!!

Kram

http://Turingenszolo.wordpress.com

Rebecca

10 februari 2012 07:49

Jaaa, Zolo vill väl ha en liten syster/bror, tror du inte ;)?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards