Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

There and back again

Av Rebecca - 8 februari 2012 16:12

Sådärja, Plånkan hemma från dagis! Ordningen återställd. Passade på att träna lite lydnad på vägen hem, körde lite fritt följ, läggande och ställande. Allt gick toppen! Drog upp svårigheten lite till på FF idag, lite mer svängar och lite längre än jag brukar, gick suveränt! Läggandet gick också superbra, ställandet är okej men inte tillräckligt bra.


Idag har jag även för första gången sett någon bli osäker vid åsynen av min hund. Vi gick längs en gångväg, Flinga lös. Vi busade och kampade och körde lite momentträning däremellan, vid slutet av gångvägen ser jag en farmor med sitt barnbarn och pappan (skulle jag tro). Farmorn tar fort som attans barnbarnets hand, jag kallar in Flinga och sätter henne bredvid mig, de kommer närmre och ser livrädda och osäkra ut, då kopplar jag henne. Jag hälsar glatt och de hälsar stelt tillbaka. De såg verkligen fullkomligt vettskrämda ut. Tyvärr kanske de såg när vi busade och då är det en hel del morr inblandade, kanske trodde det att min mördarhund skulle göra likadant med barnet. Jaja, shake it off. Vi körde lite lydnad på parkeringen istället, gick som sagt super!


 


Har ni förresten sett vilken fin sele Flinga fått? Snyggaste tjejen! Min hund är ju så aggressiv att jag behöver både halsband och sele för att kunna hantera henne. Skämt åsido, så har jag både och på henne, vet inte varför men jag trivs superbra med det! Har aldrig halsband på när hon är lös och vill inte ha henne "naken", så det är väl därför. En sele funkar liksom bra till det ändamålet!

 
 
Ingen bild

Carina

9 februari 2012 16:32

Myyyyycket snygg sele :D Doris hade en sån när hon var valpis (hon har ju lyckats fylla ETT år nu!), men den har hon vuxit ur. Det börjar vara dags för en ny känner jag!

Och vad fiiiiin Flinga är!

Rebecca

9 februari 2012 20:46

Eller hur! Den är ju toksnygg :). Är jättenöjd faktiskt! Och så stora våra tjejer börjar bli, helt galet. Tack, ska hälsa henne det ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards