Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Tack fisherman's friend

Av Rebecca - 31 januari 2012 10:12

Det första jag vill meddela, är att mina öronlock som jag haft nu i 1 v faktiskt släppte en stund under morgonpromenaden, tror det var tack vare fisherman's friend. Tack till er!


Än så länge har vi hunnit klara av lite frukostätning och även en uuuunderbar morgonprommis på Sätra Äng! Jag älskar verkligen att gå där, det är såå fantastiskt vackert. Tog lite bilder med mobilkameran, vilket tyvärr inte gör den underbara vyn rättvisa. Glittret och frosten, men framförallt känslan, kom inte med. Lite besviken blev jag allt, men ni får se dem ändå.


Den obligatoriska "Hej Flinga" bilden:


Hon är ju bara sååå söööt när hon kollar på en underifrån och med öronen tillbaka. Min vackraste tjej.


Sen vill jag meddela att vintern verkligen har kommit, med stora steg dessutom. Ett par decimeter snö finns här allt och även -11 grader hade vi på prommisen.


Busbelöning när hon gick och sniffade efter rådjursspår. Kommer man när matte ropar trots annat intressant, då blir det bus. Hmm, man får ju göra det man kan för att underhålla det matte-intresse som finns, hon är ju ganska självständig av sig..




Det var sååå vackert!! Jag blev alldeles hänförd av denna underbart vackra morgon. Knastrande kallt, strålande sol, glittrande snö och frost överallt. Det ligger is på edsviken nu, hoppas det får vara kallt ett litet tag nu så den får lägga sig ordentligt. Är väl lite orolig för min hund som mycket väl skulle kunna plaska ut där när isen är supertunn. I det vilda är det ju fortfarande "starkaste (och smartaste) överlever". Där skulle Flinga inte passa in, hennes nyfikenhet skulle få henne att gå ut på för tunn is eller trilla ned för ett stup. Men, nu är hon inte vildhund. Inte det minsta. Hon är MIN älskling. Mattes kelgris, minsann. Då behöver man inte klara sig själv, och får således leva ett tag till!


Nu väntar min underbara Kognitionspsykologibok (ett fint ord minsann), den är på engelska och ganska intressant, men plugga är väl aldrig sådär "weiiiii" roligt. Nåväl, ha en trevlig dag, återkommer säkert i eftermiddag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards