Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Rebecca - 14 januari 2012 14:45

Ja gud så dålig jag är på att blogga these days, verkar som att det är antingen eller. Antingen är jag superduktig och gör 2 inlägg om dagen, eller så är det inget bloggande alls på någon vecka. Menmen, den här veckan har jag iaf godkända ursäkter för. Dessa ursäkter består nämligen av skolarbete, min sista kurs för terminen är avklarad och en veckas välförtjänt ledighet står på agendan (efter 9 inlämnade hemtentor under hösten, och 2 redovisningar). Och vet ni vad... jag har nu läst halva min utbildning, 1,5 år kvar bara! Det är ju fantastiskt, jag längtar som en tok.


Hundveckan har inte varit någon särskild träning eller så... mest lite tankenötter hemma och såntdär ni vet. Nu är jag ledig hela veckan så nu blir det andra bullar!


Men lite Kisenbus har vi hunnit med, gick prommis med honom i tisdags. Fullt ös som vanligt med dessa två galenpannor!



En annan grej som hänt, och är väldigt viktig för oss, är att Flinga har börjat inskolning på hunddagis! Och det är inte vilket hunddagis som helst, utan hos bästa Hella! Första dagen hon var där, i onsdags från 8-2 gick superbra iaf, hon var med Martie, Mandie och en beardiskille vid namn Pedro. Det hade iaf gått superbra, vilket kändes skönt! Det har blivit mycket förändringar inför våren nu, så den ursprungliga hundplanen vi hade gick i stöpet och då är dagis guld värt. Känns grymt att få ha hennes hos Hella, de känner ju varandra så väl och Flinga känner både Mandie och Martie, vilket känns extra skönt. Dessutom ska Hella eventuellt passa Flongsan över jul nästa år, så det är väl ännu bättre!

Bilden lånad från Hellas blogg! och ni bör även kolla Hellas hemsida



Dagen har bjudit på en låååång skön skogsprommis med min bäste Anton som sällskap, träffade några av Flingas kompisar ute; 2 labbehanar. De leker som tusan och har superkul! Inga bilder på buset förvisso, men två andra från imorse.



Sedan har vi haft finbesök av Josefin, Antons lillasyster som jag tror går i... 3an? Flinga älskar iaf Jossan och tycker det är riktigt lajbans att leka med henne. En lite försenad julklapp dök upp också, en kampis med handtag i ena änden och en tennisboll i den andra. Superbra leksak för Flinga, bollen däremot höll inte så länge, max 20 min. Men vi gick en prommis på Sätra äng, fylld med lek och skoj! Hon leker lugnare med Jossan än med oss vuxna, vilket är tur för hon drar som en dåre när man kampar. Så jäääkla stark.



Jag måste bara visa en bild på min pappa och Flinga, de har en kärleksfull relation som mest innebär en massa godsaker för Flinga och gemensamt gos. Win Win situation, verkligen. Men igår när han kom hem från jobbet var de såå söta så jag var tvungen att fota. När Flinga trivs smälter mitt hjärta, särskilt när pappa halvligger i trappan och jollrar med Flinga som ligger på toppen av trappan. Så sött! Pappa är en stor, stark karl som kommer hem på kvällarna med en hel massa pondus och dessutom kostymklädd. Han släpper portföljen i hallen, Flinga kommer och möter honom och man hör ett gällt bebispratande "Heeeeej, Fliiiiiingaaaa, åååh är du väärldens finaste pottweiiiler, åååh vilken söt tjeeeej". Jaa ni förstår, klart sevärt  . Haha, kul är det iaf.

 

Det var allt för nu, resten av dagen får bestå av träning för mig och lite klossträning för Flinga, middag och sen gladiatorerna (nördigt, jag vet, men jag är en sucker för alla vältränade kroppar där...också är det kul att se när alla får stryk, hehe.).

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards