Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Rebecca - 8 januari 2012 18:55

Jag och Flinga åkte själva iväg för att träffa Calle och Samba, Hella hade tappat huvudet lite halvt och att träna hund utan huvudet med känns ju sådär.


Fotgående med kommendering: Bra attityd nu! Jätteroligt att hon är så pass på nu, högersvängar och rakt fram funkar super, vänstersvängarna måste vi träna en del på känner jag. För de är rätt kassa. Men positionen och attityden är bra och det är det viktiga! Resten ska vi nog fila till.


Lägganden under gång: Fått lite tips nu för hur vi ska kunna göra dessa lite snabbare, hon lägger sig men inte riktigt så snabbt som jag skulle önska. Eller ibland är de faktiskt bra, men långt ifrån alltid.


Ställanden under gång: Ungefär som med läggandet, hon ställer sig, men inte så tvärt som jag skulle önska. Ska jobba vidare på detta!


Apportering (1ans): Superbra, fick låna Calles apportbock, första gången jag haft någon annans.


Tandvisning: Gick helt okej när Calle kollade tänderna, måste hitta något sätt så hon tycker det är OK att en främmande människa böjer sig över henne. Detta tror jag är det största problemet, hon är ju inte jätteförtjust i människor hon inte känner.


Och en massa bus såklart!! Hon är så duktig min tjej, alltid flaggan i topp!


Behöver väl ändå inte meddela vem som är Flinga och vem som är Samba?


                 

Av Rebecca - 8 januari 2012 10:56

Idag ska jag, Flinga, Hella och Mandie möta upp Calle och Samba borta på Danderyd-Täby BK för lite träning! Det är askallt, (hehe, allt är relativt) hela -4 grader har det varit nu på morgonen. Skönt att det är kallt och fruset, men ingen snö.


Skön skogsprommis med mamma nu på morgonkvisten, Flinga sover sött efter lite labbe-bus och jag har lyckats ta mig in i den inbrottssäkra Gela's förpackningen med blodpudding. Komplett värdelöst att de ändrar den till ointränglig (är det ens ett ord...) utan tillhyggen, typ kniv.



Jag menar, VEM gör en sådan konstruktion?! Och det roligaste är att det står "ny smart förpackning" på den. Helt galet. Den är inte smart, den är riktigt kass och omöjlig att ta sig in i utan kniv att spätta loss puddingen från plasten med. Suck. Nåja, dagens I-landsproblem redogjort. Nu är blodpuddingbitarna i ugnen iaf, trevligt tycker fröken Flinga.


Kameran ligger på laddning också, så vi hoppas på lite träningsbilder sen.


Och jag måste få lägga in lite bilder på hur saker och ting var i början på Juli 2011. Inte helt fel med sol och värme. Och puppisar!! Jag har börjat glömma bort den fruktansvärt jobbiga valpperioden, Flinga var ursöt men sååå jobbig när hon var valp, överaktig, man kunde inte ens ta i henne utan att hon skulle bita en, trodde aldrig det skulle gå att klappa henne.


         


Och vet ni... nu är det lite mer än 4 månader (4 september 2011 tror jag..) sedan Vicke vandrade över regnbågsbron. Om ni kunde förstå hur mycket jag saknar honom, hur mycket han fattas mig. Min älskade, älskade lilla gubbe. Jag tänker på dig varje dag, och jag vet att det var rätt beslut, men det gör ont ändå. Särskilt när jag hittade din flytväst idag... den lilla orangea.   

   

Finns det något vackrare... Hade det funnits en passande gråtande smiley hade den suttit här. Jag sitter med tårar i ögonen och med ett hål i mitt hjärta. Älskade Vicknor, hoppas du har det bra där du är  ♥. Jag saknar dig.  


När jag ska ha en liten hund sen kommer det utan tvekan bli en Papillon igen. Världens bästa ras!!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards