Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Rebecca - 29 januari 2012 18:10

Efter träningen för Eva i fredags är lite motivation tillbaka, har kört ett par pass med lägganden/sättanden från stående och nu på kvällen från läggande/sättande till stående. Detta med handhjälp, utan några kommandon inblandade och med tokstilla baktassar. Bra grej! Har även börjat klicka in target nu, tänkte lära in rutan med det. Får se hur det blir!


En rolig grej som hände under promenaden tidigare idag (ni vet, den prommisen där kameran var med..) var att vi träffade på en JRT blandis som vi stötte på tidigare under veckan. Det i sig var väl inte så kul, vid mötet i veckan hade jag Flinga lös, ser dem en bit fram på stigen, kommenderar Flinga "STOPP" och kopplar henne, går sedan förbi. Hon berättade att hennes hund kommer göra utfall och skälla mot oss, helt OK, Flinga bryr sig liksom inte. I vilket fall så träffade vi som sagt denna kvinna med hund + en vän till henne på lunchprommisen i skogen idag, hör då hur hon snabbt kallar in sin hund och säger till sin vän " DET ÄR DEN HUNDEN, DU VET, DEN LYDIGA". Jag har lock för båda öronen så jag hörde bara "det är den hunden", och trodde hon var rädd för Flinga eller nåt...men pappa som inte är förkyld hörde lite bättre och stillade min oro med att det var en komplimang jag fick. I vilket fall blev jag nog 170 cm lång när pappa berättade detta, jag förbannade min tillfälliga lomhörsel, men sträckte lite xtra på mina 165 långa cm. Kul att få beröm över sin voffa! Får faktiskt rätt ofta beröm för henne, folk tror inte att hon är så ung med tanke på hur lydig hon är *stolt matte som skryter lite extra*.


Av Rebecca - 29 januari 2012 15:37

Två långa skogsprommisar har det blivit idag, på den andra var hela familjen med ut. Kameran också faktiskt! Detta innebär ju såklart att ni får ta del av mina fantastiska (hehe) bilder på Flinga. Min vackraste, vackraste Plonka   .


(Första bilden här är min lillebror och Flinga)

                     

(jag vet, jag ser typ tjock ut här. Blek och ful också, men det är okej, ingen nätmobbing bara ;)).


Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards