Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Rebecca - 6 januari 2012 18:29

Idag skulle ju Flinga och jag ha varit på det tredje tillfället (av totalt 4) på kursen för Eva Bodfäldt. Men vid 8 draget ringer min telefon och då är det Eva som berättar att det är inställt pga. dubbelbokning och sjuka deltagare och grejer. Jahapp. Snopet värre. Men då har jag ett litet tag till på mig att träna stadga i ställandet. Bra det! Gäller att se det positiva   .


I vilket fall blev det en riktigt skön, lång 1h20min prommis i skogen! Vi hade en så himlans skön morgon med huur mycket sol som helst, så nu är solcellerna (oj vad fyndig jag var...menar alltså mina celler.. i kroppen..) laddade. Resten av dagen var ju helt plötsligt lite tom, men flitig student som man är blev det lite plugg för mig och fredagsgodis för Flinga i form av råa revben. Mums! Tyckte hon iaf, glufsade i sig det som ingenting och på 2 sekunder. Och varje gång jag ser hur starka hennes käkar är, och hur vassa tänderna hon har kan jag inte låta bli att tänka "oj, tänk om hon skulle bli riktigt förbannad...". För hon är stark också. Riktigt stark. Men... snällare hund kan man inte hitta. Hon är helt fantastiskt snäll!


Eftermiddagen bjöd på bus med Mandie för Flinga och snack med bästa Hella för mig! De är så gulliga så det är ju inte sant, tänk vad galet att vi träffades över huvud taget. Vad är oddsen för det, egentligen? Två nästan lika gamla tvåbeningar och två i princip lika gamla rottisbrudar (skiljer typ 10 dagar). Inte stora odds, men de hittade rätt och vi hittade varandra!! Tackar ödet för det.


 Lite bilder blev det då såklart, kan ju inte låta bli att ta med kameran när det vankas hundbus. Vi gick på den inhängnade golfbanan som är STOOOR och perfekt för hundlek! Tyvärr tycker ju alla andra det också, men både Flinga och Mandie funkar ju super med de flesta andra hundar, så det är inga bekymmer alls. Och fungerande inkallning har vi ju båda två så... men inga missöden idag! Bara en underbar promenad i solskenet.


     

Mandie


           

Mandie också nästan 9 mån


         

Råder väl inga tviver om vem som är vem... Mandie till vänster, Flinga höger. Om ni mot förmodan inte kan skilja snyggtjejerna åt   .

   

Flinga 9 månader

 


Sådärja, 18 bilder senare! Riktigt skön prommis. Så mysigt! Och så fint väder! Rottisar gör sig verkligen bra i solljus. Om ni undrar över de olika ljusen i bilderna så är det olika ljus på golfbanan beroende på var man befinner sig (AHA!).


Ha nu en riktigt skön kväll!!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards