Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Och lite träning då!

Av Rebecca - 29 januari 2012 18:10

Efter träningen för Eva i fredags är lite motivation tillbaka, har kört ett par pass med lägganden/sättanden från stående och nu på kvällen från läggande/sättande till stående. Detta med handhjälp, utan några kommandon inblandade och med tokstilla baktassar. Bra grej! Har även börjat klicka in target nu, tänkte lära in rutan med det. Får se hur det blir!


En rolig grej som hände under promenaden tidigare idag (ni vet, den prommisen där kameran var med..) var att vi träffade på en JRT blandis som vi stötte på tidigare under veckan. Det i sig var väl inte så kul, vid mötet i veckan hade jag Flinga lös, ser dem en bit fram på stigen, kommenderar Flinga "STOPP" och kopplar henne, går sedan förbi. Hon berättade att hennes hund kommer göra utfall och skälla mot oss, helt OK, Flinga bryr sig liksom inte. I vilket fall så träffade vi som sagt denna kvinna med hund + en vän till henne på lunchprommisen i skogen idag, hör då hur hon snabbt kallar in sin hund och säger till sin vän " DET ÄR DEN HUNDEN, DU VET, DEN LYDIGA". Jag har lock för båda öronen så jag hörde bara "det är den hunden", och trodde hon var rädd för Flinga eller nåt...men pappa som inte är förkyld hörde lite bättre och stillade min oro med att det var en komplimang jag fick. I vilket fall blev jag nog 170 cm lång när pappa berättade detta, jag förbannade min tillfälliga lomhörsel, men sträckte lite xtra på mina 165 långa cm. Kul att få beröm över sin voffa! Får faktiskt rätt ofta beröm för henne, folk tror inte att hon är så ung med tanke på hur lydig hon är *stolt matte som skryter lite extra*.


 
 
Alexandra

Alexandra

30 januari 2012 19:38

Jaa men visst är det kul! och så som du jobbar med Flinga så kan de ju inte bli annat än bra :) Ni är ett grymt team så bara jobba på så kommer ni vara i elitklass snart! ;) HEJA HEJA!!! <3

http://alexandrajansson.webblogg.se

Rebecca

30 januari 2012 20:00

Tack för peppet gullefjun, det behövs big time!! Gulliga Alexandra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards