Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Mest kvalitetstid

Av Rebecca - 8 januari 2012 10:56

Idag ska jag, Flinga, Hella och Mandie möta upp Calle och Samba borta på Danderyd-Täby BK för lite träning! Det är askallt, (hehe, allt är relativt) hela -4 grader har det varit nu på morgonen. Skönt att det är kallt och fruset, men ingen snö.


Skön skogsprommis med mamma nu på morgonkvisten, Flinga sover sött efter lite labbe-bus och jag har lyckats ta mig in i den inbrottssäkra Gela's förpackningen med blodpudding. Komplett värdelöst att de ändrar den till ointränglig (är det ens ett ord...) utan tillhyggen, typ kniv.



Jag menar, VEM gör en sådan konstruktion?! Och det roligaste är att det står "ny smart förpackning" på den. Helt galet. Den är inte smart, den är riktigt kass och omöjlig att ta sig in i utan kniv att spätta loss puddingen från plasten med. Suck. Nåja, dagens I-landsproblem redogjort. Nu är blodpuddingbitarna i ugnen iaf, trevligt tycker fröken Flinga.


Kameran ligger på laddning också, så vi hoppas på lite träningsbilder sen.


Och jag måste få lägga in lite bilder på hur saker och ting var i början på Juli 2011. Inte helt fel med sol och värme. Och puppisar!! Jag har börjat glömma bort den fruktansvärt jobbiga valpperioden, Flinga var ursöt men sååå jobbig när hon var valp, överaktig, man kunde inte ens ta i henne utan att hon skulle bita en, trodde aldrig det skulle gå att klappa henne.


         


Och vet ni... nu är det lite mer än 4 månader (4 september 2011 tror jag..) sedan Vicke vandrade över regnbågsbron. Om ni kunde förstå hur mycket jag saknar honom, hur mycket han fattas mig. Min älskade, älskade lilla gubbe. Jag tänker på dig varje dag, och jag vet att det var rätt beslut, men det gör ont ändå. Särskilt när jag hittade din flytväst idag... den lilla orangea.   

   

Finns det något vackrare... Hade det funnits en passande gråtande smiley hade den suttit här. Jag sitter med tårar i ögonen och med ett hål i mitt hjärta. Älskade Vicknor, hoppas du har det bra där du är  ♥. Jag saknar dig.  


När jag ska ha en liten hund sen kommer det utan tvekan bli en Papillon igen. Världens bästa ras!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards