Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Another wonderful day!

Av Rebecca - 24 maj 2012 11:01

De senaste dagarna har vi verkligen verkligen haft helt underbart väder, och än verkar det inte vara slut *peppar peppar*. Bara för att jag sa sådär nu kommer det säkert ösregna imorgon, skulle vara ganska typiskt! Internetuppkopplingen är ÄNTLIGEN tillbaka nu, det är ruskigt skönt faktiskt. Undra hur man förut klarade sig utan internet? Nåväl. Gårdagen bjöd på utplantering av typ 40 stycken tomatplantor, jag gåroch pratar med de små liven mest hela tiden nu bara för att se till att de mår bra. De flesta verkar ha acklimatiserat sig bra, men några ser lite ledsna ut. Hang in there sweet tomatoes.


     


Förutom en massa plantering var vi och badade med hundarna en sväng, och åh vad de tycker att det är roligt!! Flinga har dessutom börjat simma nu så vi är alla glada och nöjda!! Jag är nöjd för att det bygger bra med muskler på ett skonsamt sätt, plus att hon svalkar sig bra, men hon är nöjd för att hon äntligen kan hämta pinnarna jag slänger ut liiite för långt. Häromdagen innan hon börjat simma stod hon med en pinne 50 cm från nosen och bara stirrade på den, tog några trevande simtag men fick typ panik och började simma runt i en cirkel?! Men paniken är nu borta, vilket är grymt... däremot verkar det väldigt jobbigt för henne att simma, hon flåsar som en halv flodhäst när hon kommer upp.


 

Sådär såg det ut i Juni förra sommaren... jag badade nog mer än hunden!


Igår kväll träffade vi Hella på Sätra äng, ni läser rätt, endast Hella och ingen Mandie. Fling blev lite konfunderad faktiskt men det la sig rätt fort. Mysigt var det iaf! Massa tjejsnack och god frukt och lite vin slank visst ner också. Men bara lite... alkohol är inget för mig när det handlar om större mängder, ett glas är lagom och bra! Däremot är hon ju så jobbig när hon blir uttråkad, då far hon upp och ska skälla på saker som tidigare inte betytt någonting alls för henne, en hypotes jag har är att hon gör det för att få min uppmärksamhet. Hon gör likadant på klubben när hon börjar bli uttråkad, då skäller hon, detta för att jag tidigare sagt till henne (gett henne uppmärksamhet) så nu ignorerar jag henne fullständigt men ger cred om hon är avslappnad. Hon får absolut inte träna om hon inte sitter still och är hyfsat lugn! Igår körde jag lite på ängen med henne, Hella hade passande nog en boll i väskan så vi lånade den litegrann. Jädrans vad taggad hon var!! Riktigt riktigt bra attityd och intensitet, nästan lite föör het faktiskt, men läggandena blev faktiskt riktigt snygga! Körde lite moment ur ettan och det gick bra, det enda jag märkte var att hon inte riktigt lyssnade på stå eller ligg utan bara slängde sig ner i backen, jag tror att det blev så för att hon var lite het och ivrig. Jaja, hellre så än tvärtom!!


Idag blir det lite plugg för min del, samt en del trädgårdsarbete! Jag trivs verkligen med att jobba i trädgården, särskilt kul är det nu när mina tomatplantor har börjat sätta frukt!!! Jag är lite lycklig över det faktiskt. Ikväll ska vi iväg och kolla på lydnadstävling uppe på Danderyd-Täby BK, vilket ska bli superkul!  

 
 
Hella

Hella

28 maj 2012 16:02

Lilla lilla Flingan, tänk att ett år snart har gått sedan de där bilderna togs! Lite kaxigare i vattnet är hon nu också! ;)

Kramar på er!

http://www.hellaas.blogspot.com

Rebecca

30 maj 2012 15:14

Lilla pruttfian ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards