Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Rebecca - 4 maj 2012 11:51

I onsdags var ju hela lilla träningsgruppen på privatträning för Eva! Det var oerhört kul och nyttigt, hon är verkligen duktig den där Eva Bodfäldt.


Vi tog varje ekipage en och en i 3 min bara så att hon skulle få bilda sig en uppfattning om oss alla, mig och Flinga ser hon ju rätt ofta men ändå. Efter en liten genomgång av oss fick vi feedback och tankar kring vår träning. Genomgående var att vi måste tänka på "skräpsignaler" och hur vi belönar samt vad vi belönar. Sedan fick vi lite mer handfasta tips i form av olika övningar, också en åt gången.


Jag fick många bra tips på hur jag ska göra med Flinga i vår träning, och Eva tyckte hon såg skillnad på oss sedan jag släppt alla skyhöga krav på mig själv och hunden. Kul! Däremot höll hon med mig om att det just nu är vardagslydnaden som är prio för oss, hon är ju en rätt skarp dam med mycket egna tankar om hur saker och ting ska göras men vi fick mycket bra tips även där. Kort sagt, en riktigt bra träning för oss, även om saker och ting kanske inte gick helt klockrent hela tiden så fick vi hjälp och tankar kring det som är viktigt. Och min hund fattar ju verkligen galet fort! Vi genomförde en idé kring hur vi ska få henne att sluta gå på dubbla spår och det fattade hon på en gång den lilla tokfian.


Vi fick feedback på:

- Läggandena, hur de ska funka bättre
- Få henne att sluta gå på dubbla spår, belöningsplacering

- Lite självkontroll, hon har ju inte så gott om det, min lilla tjej

- Tips om hur jag ska jobba med henne i vardagslydnaden


Men hon tyckte fröken Fling hade superbra attityd, och det är kul att höra med tanke på att det långt ifrån alltid har varit så!


Lite bilder blev det på de andras hundar, tyvärr inga på Flinga, men henne har ni ju å andra sidan sett 100.000 gånger på bild!


Niklas och Adam:


     


Karin och Frankie (tyvärr fanns det bara en bild på dem, sedan slutade jag fota):

 


Men på endast Frankie fanns det några fler...


"Det finns mycket man kan ha en Weimaraner till..." Citat Eva

       


Ja hon är verkligen bra söt den där Frankie! Såå himlans gullig, och såå himlans glad. Ska bli kul att ha en riktig photosession med henne på en lämplig dag!

Av Rebecca - 4 maj 2012 11:08

Härom kvällen var vi som bekant och gick en underbar kvällsprommis på Sätra äng! Kameran var med, det blev inte jättemånga bilder, och de blev heller inte särskilt bra, men ni får se i alla fall.


   


               

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards