Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Rebecca - 1 maj 2012 20:21

Åh vilken underbar helg och en kanonfin valborg och 1:a maj vi har haft här i huvudstan!! Totalt uuuunderbart väder har det bjudits på och som vi har njutit av det. Hoppas ni gjort detsamma!


Nu är mina odlingsbänkar klara, på fredag kommer det ett lass med 7 ton jord som ska skottas i. Ännu mer kroppsarbete, men det är konstigt nog skönt tycker jag, man blir liksom nöjd i kroppen (och lite öm..)! Och Flinga har verkligen försökt hjälpa mig så gott hon har kunnat, hon älskar verkligen när vi är ute och påtar på tomten, hon är verkligen i sitt esse då! Jag tror hon skulle älska att vara en riktig gårdshund, gå och strosa på sina marker och vakta lite här och där. Nu får hon nöja sig med att vakta vår tomt lite lagom, men det verkar duga det också!


Vi har inte tränat något särskilt på ett tag nu, endast lite småträning hemma, typ fortsätta utveckla fjärren. Men imorgon hörrni, då blir det andra bullar, för då ska jag, Karin och Niklas ta med jyckarna och åka på privatträning för Eva! Tror att det är grymt att göra det med sin träningsgrupp ibland och jag har tänkt få hjälp med lite fritt följ och lägganden. Ska bli mycket nyttigt! Och kul då såklart! Vi får väl se lite hur det går däremot, hon är ju inte i sitt esse direkt då hon är väldigt trött pga. stundande löp, och av värmen då också. Rottisen är ju inte direkt känd för sin värmetålighet. Men vi verkar allihop ha lite bekymmer för tillfället, stackars Frankie går på antibiotika, Adam är väldigt värmekänslig (och därmed trött) och Flinga är ju astrött och värmekänslig hon med. Vilket gäng!!


Igår var det ju som bekant valborg, vilket för många innebar festligheter. Vi är inte lika coola som alla andra utan föredrar att fira in våren lite mer stillsamt. Vi satt hemma och kollade på film minsann, sista Harry Potter filmen blev det för oss! Vid 10-tiden börjades det smälla massa raketer, lät som om hela Danderyd höll på att gå under där ett tag, jag var lite orolig för Ester då hon aldrig upplevt fyrverkerier förut, vilket jag inte behövt vara. Båda tjejerna låg och sov i soffan när det började smällas, Ester kollade genast på Flinga för att se hennes reaktion, vilken uteblev totalt. Flinga sov som en stock och Ester följde exemplet. När smällande intensifierades började Flingas tidigare uppvisade, lite udda, reaktion på fyrverkerier fram. Hon vaktar nämligen mot dem. Hon ställer sig vid glasdörren och har stenkoll på vad som försiggår, inga tecken på rädsla alls, utan hon bara vaktar. Detta beteende höll i sig kanske 2 min, sedan gick hon och la sig i sängen. När vi gick och la oss lite senare smälldes det som attans men då höjde hon knappt huvudet utan sov gott vidare. Skönt! Lustigt det där med vaktandet tycker jag, de hundar jag träffat som varit rädda för smällare har mer försökt komma undan och gömma sig, inte "face them" liksom. Men hon är ju lite udda min prinsessa ♥


Nu på kvällskvisten gick jag, pappa och båda tjejerna på sätra äng! Det var såå gudomligt vackert, och idag hade jag turligt nog packat med mig kameran, så imorgon får ni spana efter lite bilder!



Flinga och jag stod och spanade på folk utanför Coop igår när stor-husse (min pappa) var inne och handlade. Eftersom att hon är lite kinkig med folk tycker jag det är viktigt att bara sitta och vara passiva på ställen där det rör sig mycket människor. Och hon var såå duktig! Men hon är ju inte så känslig av sig direkt. Pappa körde med sticksågen genom en plywoodskiva igår, preciiis bredvid Flinga. Han funderade innan på hur hon skulle reagera, men som väntat vände hon inte ett öra. Hon är riktigt cool faktiskt! Hon är helt orädd när det gäller allt utom människor, underlag bryr hon sig inte ett dugg om, det finns ingen kvarstående rädsla över huvud taget, hon är inte känslig för ljud... ja, en cool tjej helt enkelt!


Och Flinga hälsar: När saker och ting är lite krånliga i livet, byt synvinkel!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards