Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Hej hej

Av Rebecca - 30 maj 2012 15:14

Goddag i stugan! Jag tänker mest meddela att jag inte har något bloggsug för fem öre så det finns nog risk att midsommarblomster kommer vara inaktiv ett litet tag tills jag känner att jag vill uppdatera igen.


Och eftersom att jag är TOTALT osvensk i hur jag agerar och beter mig gör jag raka motsatsen mot alla andra människor och säger rakt ut från hjärtat vad jag tänker och tycker. SÅ, here we go.


När man har en blogg, som folk dessutom faktiskt läser i, bloggar man inte enbart för sig själv. Till viss del är det självklart för min skull, men uppenbarligen så tycker även ni om att läsa om Flinga och mig, annars skulle ni inte fortsätta gå in på bloggen. Men, det som är så fruktansvärt tråkigt, är att jag kan skriva huuur många inlägg som helst om "åhh, viiiilken duktig hund jag har", och om hur otroligt bra det gått på träningen, men jag får ingen respons alls? Hur kul tror ni det är att uppdatera över huvud taget när man inte får någon feedback eller någonting alls på ett pass man tyckt gått jättebra, eller en nyhet som varit kul?! Det är inte kul att lämna ut hela sina träningspass med både för och nackdelar utan att få någon respons över huvud taget. Enda anledningen till att jag VET att folk läser här, är pga. ett futtigt antal kommentarer och läsarstatistik. Så tråkigt att det ska vara såhär, men om någon är glad för ett bra träningspass, då kan man faktiskt skriva "Kul!", det tar ca 15 sekunder.

 
 
Karin

Karin

30 maj 2012 16:55

Vad tråkigt att du inte har ngt bloggsug. Tycker om att läsa om dig och Plånkan ju.
Hoppas att det kommer tillbaka inom snar framtid.

kram

http://frankiegreyghost.wordpress.com

Rebecca

30 maj 2012 17:08

Trist med folk som bara läser men inte ger ngt tillbaka ju..och du ser oss ju på lite närmre avstånd än alla andra ;)

 
Ingen bild

Kalle

30 maj 2012 19:15

Jag tycker också om att följa er, fast jag är kanske lite dålig på att kommentera om jag ska rannsaka mig själv, men jag ska bättra mig jag lovar :) Men vi MÅSTE ju få till ett träningspass snart, det var ju sjukt längesedan vi tränade ihop!

Rebecca

30 maj 2012 19:57

Självklart! Snart har jag sommarlov så då är det fritt fram för hundträning :). Och JA du måste kommentera mera!!

 
Hella

Hella

30 maj 2012 19:47

Jag hoppas också att ditt bloggsug kommer tillbaks snart! :)
Men jag förstår absolut vad du menar!

Kram från oss!

http://www.hellaas.blogspot.com

Rebecca

30 maj 2012 19:57

Gulle!

 
Sofia  & tjejerna

Sofia & tjejerna

30 maj 2012 22:37

Hej på er!

Jag gillar verkligen att följa er och ditt sätt att skriva!
Jag känner likadant ang bloggen, det är lite trist när man aldrig får kommentarer (även fast jag vet att jag är likadan emellanåt! Vet inte varför för jag tänker ju massa saker!)
Hoppas pausen inte blir för lång och jag ska i alla fall skärpa mig så gott det går med kommenterandet :)

http://sofiashundar.bloggplatsen.se

Rebecca

31 maj 2012 06:50

Det är jättetråkigt :( men nu kanske det blir bättring.... Kram!

 
Ingen bild

Alexandra

30 maj 2012 22:53

Jag är skitdålig på att kommentera över huvudtaget.. Men jag vet att du vet att jag tycker att ni är bäst! Men lovar, ska bli bättre på att kommentera!

Oh för övrigt så är jag helt imponerad över hur långt ni kommit på er träning!! Kraaaaaam

Rebecca

31 maj 2012 06:50

Gulle!

 
Ingen bild

Mammsen

31 maj 2012 08:12

Gulle!! Jag är så glad och stolt över dig, av en massa anledningar, bland annat för att du beter dig osvenskt. Jag vet att du är lika osvensk när du säger snälla saker till andra och förgyller deras dagar. Länge leve snällheten och osvenskheten! Död åt jantelagen och den avundjsuka snålsvenskheten!! (hmmm...tror inte du kommer godkänna den här kommentaren...)

Rebecca

31 maj 2012 08:19

 
Ingen bild

Carina

31 maj 2012 08:30

Jag tycker också att det är trist att du tar en paus! jag gillar att följa er, och jag vet att jag varit lite kass på att kommentera på sistone!

Jag förstår absolut hur du känner dig. Jag lovar att jag ska skärpa mig om du lovar att fortsätta uppdatera. Hur ska jag annars få veta hur det går för er?!? :)

 
Jonna

Jonna

1 juni 2012 20:34

Ååh vad synd!! Gillar verkligen att läsa om er och er träning! Läser dock oftast på mobilen när jag är på språng och den här sidan är lite krånglig att kommentera på från iphonen... Men jag läser och glädjs med era framsteg! KRAM

http://Turingenszolo.wordpress.com

 
Ingen bild

Emelie

4 juni 2012 23:54

Jag tittar in här ibland för att se hur det går för er, jätteroligt att ni kommit såpass långt i träningen! Jantelagn är djävulens påfund och jag känner mig mer osvensk än de flesta svenskar tror jag, stolt över det och det ska du också vara Rebecca. Så trött på skitsnack och svartsjuka som går helt över styr. Vet hur du känner, kram till er.

 
Hella

Hella

26 juni 2012 21:08

TAGGA Rebecca! Simsalabim - blogg.sug.kom.tillbaks ;)

Jag vet väl på ett ungefär vad ni har för er men ändå och saknar att kika in här och titta på alla de fina bilderna du brukar lägga upp!

Kramar från oss!

http://www.hellaas.blogspot.com

Rebecca

26 juni 2012 21:47

Gulle!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards