Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Film från igår

Av Rebecca - 10 augusti 2012 14:16

Jag lägger, som ni vet, i princip aldrig upp filmer här på bloggen (tror det har hänt en gång..). Anledningen till det är främst lite åt prestationsångest-hållet, men nu har jag bestämt mig för att skita i det och helt enkelt visa er hur vårt Fria Följ ser ut nu för tiden!



Detta klipp är från igår när vi körde lite nere på vår "appellplan" nere vid skogsvik. Planen kan vara lite halvsvår ibland då det går massa folk över den hela tiden, det kommer folk och går mest hela tiden, barn som cyklar osv osv. Lite klurigt med all störning, men ruskigt bra träning! För att återgå till klippet:


Det jag reflekterar över som behöver förbättras:

- Hon ska vara rak i kroppen i utgångsläget, jag tror att det faktum att hon tränger litegrann på första sträckan försvinner då.

- Vänstersvängarna är fortfarande inte bra, dock mycket mycket bättre. För ett par månader sedan fick jag typ knuffa runt henne. Så det är stora framsteg där!


Det positiva:

- Hon har ruskigt härlig attityd

- Jag är nöjd med hur jag går och hur jag förbereder henne, ska försöka tänka på att ta ett större kliv med vänster fot i själva vänstersvängen.

- Det ser harmoniskt ut


Annars körde vi en del läggande under gång igår, och de är väl okej men inte mer. Jag sliter mitt hår, jag VET inte hur jag ska få till de där apsnabba läggandena på henne. Längtar tills på söndag när vi ska träna med gruppen igen, då ska jag be om att bli klickade i just läggandet så jag bara kan fokusera på det.


Ställandena under gång är superbra faktiskt! Så nöjd då det var vår akilleshäl förut.


Igår började vi lite smått med stegförflyttningar också, dock bara i sidled. Det gick faktiskt ruskigt bra! Duktig tjej!






 
 
Hella

Hella

10 augusti 2012 21:41

Lika snyggt som vanligt om inte ännu snyggare än i söndags! :)
Synd att vi inte kunde vara med, hoppas vi kan träna i veckan. Kram!

http://www.hellaas.blogspot.com

 
Sofia  & tjejerna

Sofia & tjejerna

10 augusti 2012 21:44

Vad roligt att du lägger film i bloggen! :) Jättekul att se :)

Gillar verkligen hennes attityd! Sen håller jag med om det du skriver själv!

Hoppas du kommer fortsätta lägga ut filmer!

Kram på er!

http://sofiashundar.bloggplatsen.se

Rebecca

10 augusti 2012 21:47

Tack söta du! Ja det finns kvar att fila på såklart, men attityden är bra och då blir det lättare att jobba med resten! Kram

 
Ingen bild

Kalle

11 augusti 2012 20:13

Det ser jättetrevligt ut! Ut och tävla med er nu :)

Rebecca

12 augusti 2012 12:36

Gulle! Vi kämpar på :). Lovar att avslöja när det är dags :P

 
Ingen bild

Carina

17 augusti 2012 22:14

Det här hade jag missat! Hon ser jättefin ut! Jag håller med om det du själv också ser på filmen, jag funderar på om du kan få bättre ordning på vänstersvängarna om du "svänger med vänsterbenet först". Förstår du hur jag menar? På filmen ser det ut som att du står på vänsterbenet och liksom "snurrar" runt det, om du istället tar svängen med vänsterbenet (det känns helt mongo i början) och tittar mot det hållet så kommer hon nog hinna med lite bättre med rumpan. (Hej, amatöranalys och beskrivning, du får ju säga till om du tycker jag tänker helt vansinnigt :p)

Rebecca

18 augusti 2012 05:09

Jag har liom ibte konmit fram till hur jag själv ska röra mig, så tack för input!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards