Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Rebecca - 30 augusti 2012 13:10

Jag hade en gammal trasig jeanskjol liggandes i en låda, så idag när jag rensade åkte den ut....

....och förvandlades till... En kamptrasa!

Av Rebecca - 30 augusti 2012 12:48

Idag ska trion träffas för lite sedvanlig hundträning. Trion är såklart jag, Karin och Nicke, om det inte var uppenbart ;). 


Idag tror jag att vi ska köra en hel massa tandvisning, rutskick, hopp, och fritt följ.


Imorgon bjuder dagen på morgonträning för Lotta Linusson, och på lördag ska vi iväg på antijakt-kurs!


Däremot måste jag bara skryta om hur duktig min hund var imorse! Lös HELA promenaden med undantag vid 2 tillfällen då hon började vinda lite gottgott i näsan. Tillrättavisar direkt och kopplar upp henne. På promenaderna får man INTE vinda och spåra. Det har verkligen gett resultat att hålla henne såpass kort, hon går MAX 3 m ifrån mig nu och är extremt noga med att hålla koll på var jag är. Varje gång hon är nära och söker kontakt får hon antingen lek eller godis, och jag är så impad över att det har funkat så OERHÖRT bra!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards