Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Rebecca - 31 augusti 2012 17:35

På träningen för Lotta idag så vrääääkte det ner oavbrutet i en timme. Jag är väldigt glad att min fina hund inte brydde sig ett dugg om att himlen öppnat sig, matten och Lotta var däremot inte riiiktigt lika glada över regnet. Och nu är saken de, att Fling och jag ska på kurs imorgon... från 10-15 så jag HOPPAS och ber till väderguden att det ska sluta regna.


Kursen vi ska på imorgon är en antijakt-kurs, som ni vet är fröken Fling lite vääl glad i att jaga djur som springer, så jag hoppas att vi kan få verktyg att komma till rätta även med det faktum att hon jagar på synretning. Det verkar ju *peppar peppar* som att vi fått lite rätsida på problemet med att hon försöker söka upp djur nu iaf.


Ni får hålla tummarna för att vi lyckas övertyga väderguden om att det är en fiinfiin dag med uppehåll imorgon, enligt yr.no ska det regna på förmiddagen och vara uppehåll efter 12!


Som sagt, håll tummarna så återkommer jag med en utförlig beskrivning om hur det gick och vilka tips jag fick! Jag vet att det finns många som har jaktodågor som önskar lite nya tips :).



Av Rebecca - 31 augusti 2012 12:47

Oj vad jag gillar den där Lotta! Hon är förbannat duktig och pedagogisk.


Idag har vi fått mycket bra tips om ingångar, hopp, vittring och fjärren! Oj vad nöjd jag känner mig med dagens pass, sån himla skillnad från förra gången, kan bero på att jag inte var i närheten av lika nervös som sist...


Vi fick bra feedback och hon tycker att vi är duktiga (!!), kan ni tänka er?! Dessutom tyckte hon att 2ans fjärr var superfin och att det inte fanns något att peta i där, det är lite galet!


Något lite kul... Lotta och jag pratade om Vittringsapporteringen och jag fick bra tips om hur jag ska jobba där. Hon tipsade om att åka förbi sågen i Tungelsta (XL i håga) och be om "hundpinnar". Sagt och gjort struttar jag glad i hågen in där och säger "Hejhej, jag har hört ryktas att ni ska kunna såga till finfina hundpinnar här?!", responsen jag får är typ en blandning mellan "faaaan att jag jobbar nu..." och "men herreminje, varifrån har du hört det?!". Och jag måste säga, som Lotta och de andra hundnördarna som handlar har uppfostrat killarna. Riktigt bra jobb! "Ja de internationella måtten är väl mellan 9-11 cm väl?", säger den ena... haha! I sågbordet (eller vaddetnuheter) finns det ett ritat märke (!) för att pinnarna ska bli lagom långa. HELT GALET! Snacka om service. Jag beställde en kasse (fick typ 2/3 kasse) och betalade 50 kr för det! Inte illa pinkat.


Av Rebecca - 31 augusti 2012 08:03

Gör ordning leksaker till dagens Lotta-träning! Vem kan motstå en jaktlek med denna?

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards