Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Rebecca - 29 augusti 2012 16:52

Ja hörrni, snart drar skolan igång igen! De flesta verkar redan ha startat men för mig är det inte dags förrän den 3/9.


Jag funderar på om min Fling har blivit skendräktig, hon bara sover och sover och sover. Ute är hon pigg, men hon går omkring och piper, står i trappan och piper och ska gosa ner sig i sängen och hålla på. Hon började löpa 16/6 så det är väl dags att "valpa" nu. Tuttarna har hon ju fyllt också så...


Nåväl, igår var vi i skogen och körde uppletande med fokus på raka skick, det är verkligen något vi måste träna på, att verkligen GÅ dit matte pekar, och inte bara irra omkring som en nackad falukorv. Efter uppletandet plockade vi en massa svamp och bara myste.


Vi har otippat nog hittat 1,5 l trattkantareller... det bara kryllar av dem i skogen, och jag är väldans förvånad över att de mängder av svampplockare som tassar omkring däruppe inte hittat dem. Menmen, det är väl det positiva med att hitta som hand i handsken i sin skog, att gå mellan de kända stigarna.


Hennes jaktintresse har lugnat ner sig lite nu också. Inte lugnat sig kanske, utan jag har börjat ställa rätt stora krav på henne i form av:


1. INTE spåra eller vädra och bli för "uppe" i lukterna


2. Måste vara max typ 8 m ifrån mig.


Jag har helt sonika styrt upp ordentligt varje gång jag ser att hon börjar intressera sig för något, oavsett om det innebär att hon spanar in i skogen eller vindar.



Idag har jag bakat mandelkubb, ruskigt goda!! Men visst är det lite tantvarning?

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards