Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Lydnad med Hella och Mandie

Av Rebecca - 6 augusti 2012 11:10

Igår mötte vi upp Hella och Mandie för lite träning nere vid Skogsvik! Fling var överraskande nog väldans taggad och hade nog kunnat köra betydligt mer än jag lät henne.


Inledde med en platsliggning när vi väntade  på Hella och Mandie, hon ligger faktiskt fint, så jag valde att gå in och göra det lite svårare för henne. Tyvärr lite för svårt, men då vet jag ju vad jag ska träna på... Jag kastade nämligen en boll jag snott av Frankie (by mistake..) och det blev lite svårt för henne, så där har jag något att träna på! Det är ju lite mer störning än vad som är på tävling, och i en tävlingssituation tror jag hon ligger, risken att hon går upp och stör någon annan oprovocerat upplever jag iaf som liten. Jag försöker ragga lite okända hundar att köra plats med, så vi får träna lite extra!


En del bakdelskontroll och fotgående blev det också, och den upplever jag som att den utvecklas mycket fort just nu! Bakdelskontrollen framför allt, men bättre fotgående kommer liksom på köpet. Vänstersvängarna har blivit väldigt mycket bättre på bara en vecka och ett par träningspass, så det bådar ju minst sagt gott! Det ledde om inte annat till en ruskigt fin känsla! Jag tänker så att jag belönar all aktivitet runt framdelen och att jag är mycket noga med mitt eget kroppsspråk. Det är på sista tiden som jag insett vikten av att vara väldans noga med hur JAG beter mig!! Lite sakta marsch blev det också, som sedan gick upp i en snabb språngmarsch, och det löste hon superfint! Duktig tjej, taggelitagg!


Ställande: Fina! Fortsatt bra tvärnitar.


Läggande: Får inte köra mer än ett par-tre stycken för då blir de långsamma i och med att hon ledsnar.


Fjärrskiften: Bra!! Det är däremot en hårfin gräns mellan att hon är för loj och för taggad, är hon för taggad är skiftena apsnygga men hon kryper lite framåt mot mig, är hon för loj blir det lite segt även om hon gör det hon ska.


Kontentan är att jag är nöjd med passet! Hon är så duktig min lilla Flång, hon går verkligen från klarhet till klarhet hela hela tiden. Så duktig!


Lite bilder:


       


Och bilderna är fotade av min pojkvän Anton...

 
 
Ingen bild

Kalle

6 augusti 2012 14:52

Innan jag såg bollen på första bilden så trodde jag att du stod och bad till gud att Flinga skulle ligga still ;)

Rebecca

6 augusti 2012 15:58

Hahaha, dunär ju bra knasig!

 
Karin

Karin

7 augusti 2012 08:10

Aha, så det var du som var bolltjuven. ;)

Lika underbara bilder som vanligt!
Kram

http://frankiegreyghost.wordpress.com

Rebecca

7 augusti 2012 08:35

Hahahah, shame on me! Du kan få sno en av Flinga tillbaka nästa gång vi ses :p.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards