Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Boxer-Flinga?!

Av Rebecca - 8 juli 2011 17:22

Det blev inget bloggande under gårdagen, vilket ni säkert sett   . Flinga, jag och pappa var igår ner till Farmor i Norrköping, vilket innebar ca 4h i bil för oss igår... men lillatjejen är väldigt duktig på att åka bil så det gick jättebra! Hon somnar i princip på en gång... Hos Farmor skötte hon sig jättebra, inte ens tokdamp fick hon, trots 2 h sömn i bilen på vägen ner. Gick en prommis med henne och Vicke på Sätra äng innan vi åkte ner, annars hade vi haft en hundbur med sönderbitet galler...eller snarare en valp utan tänder.


Imorse var vi som vanligt på Sätra Äng, där träffade Flinga en gul labradortant vid namn Saffran. Hon lekte så fint med Flinga, de badade tillsammans (Flinga lite feg och går till magen, men nu fräser hon runt i vattenbrynet) och busade ca 10 min sedan var jag tvungen att göra iordning mig för jobb från 10-14, efter det har jag klippt håret vilket jag inte gjort sedan november, så det var på tiden. Känns så skönt!! Pappa och Oscar har nu åkt ut med båten i riktning mot Visby. Flinga, Vicke, jag och mamma ska ta gotlandsbåten på onsdag från Nynäshamn för att möta upp dem.


Ska åka till Bromma Zoo en sväng också, de stänger inte förrän kl 20 så det finns gott om tid. Tänkte köpa lite ben och även lite godis till de små liven.


Hihi, just det, imorse träffade jag och hundarna en man som frågade om Flinga var en BOXER!! Haha, det var kul   .


Jag sitter och funderar på vad jag ska göra med mina röda vinbär... ska nog koka gelé av dem, så jag kan ha det till köttgrytorna i höst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards