Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Rebecca - 2 juli 2011 16:05

Natten med Fröken F var inte superkul. Mamma gick och la sig på soffan och sov för hon tyckte Flinga andades så högt och tog för mycket plats, haha. Tokfian. Hon sov iaf. till 7, även om jag med nöd och näppe lyckades få henne att somna om efter 5-kissen. Dagen bjöd på en liten prommis i skogen för henne och Vicke, sedan gick Gunnar (min "morfar") med honom en sväng också. I övrigt så regnar det lite till och från, är kvavt som sjutton och ca 20 grader. Har fått rapporter om att Sthlmarna har det galet varmt... well, mina djur är då glada att vara i kylan.


Flinga har annars tränat fotgående mitt i stan (inte så vältrafikerad som Sthlm C dock ;)) när kusin N och lillebror hyrde film. En trevlig herre berömde min fina Rottweiler och stannade för en pratstund. Sedan for vi till Djurmagazinet och köpte lite gottis och himlans vilket bra Djurmagazinet det finns här då... det där skraltiga i Arninge hemma kan ta sitt pick och pack och flytta ut i djungeln eller något. Flingflongan var som vanligt superduktig... en irriterande man skulle prompt släppa fram sin fula Golden Retriever (den var inte ful egentligen men min irritation gjorde den till en ful hund med en ful husse.) trots att Flinga fint satt och väntade som jag sa till henne. Inte förrän jag PUTTADE bort hunden och spände ögonen i hunden och sa " NU får du gå iväg från oss.." halade han in sin fula jycke.


Vi har även passivitetstränat utanför Konsum! Hon är stencool och ligger/sitter och kollar på alla människor som passerar, men bryr sig inte nämnvärt. Det kom ett barn som höll fingrarna i "pistolformation" och skrek "bangbangbangbang" alldeles för högt, då blev hon lite konfunderad och såg ut som om någon störde henne mitt i eftermiddagstéet. Haha. Nu har hon sovit sedan vi kom hem, vilket är kanske... 3 h sedan. Hon har aldrig sovit såhär länge mitt på dagen förut, okej kanske, men det är mycket sällsynt.


När jag kommer hem ska ni få se massa bilder :).


Ikväll blir det PALT!!!! till middag. Jag har rivit potatis och mormor visar hur man gör smeten (inte svårt alls, bara pyssligt med all potatis), så vid sextiden blir det typ släktträff här. Kul kul! Inte så ofta man träffar alla...



Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards