Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Rebecca - 1 juli 2011 18:25

Nu befinner sig Flinga och vi andra i Domsjö hos min älskade Mormor och Gunnar! Hon skötte sig helt suveränt bra i bilen och sov större delen, förutom när toalettbesök var nödvändigt. När vi kom fram har hon gasat runt som en dåre för att sedan slockna i en liten hög. Hon var stencool när vi kom hit trots att vi är i ett hus hon aldrig sett förut med helt främmande människor, hon är inte så rädd direkt... den där Fräsiga Flingan.


Vi har hunnit med en liten promenix i skogen här uppe, det var kul tyckte hon! Hon får ju gå i blåbärsriset och det höga gräset nu när det inte finns någon fästingrisk. Hon har förövrigt träffat Nellie, min fina kusin Nathalies hund. Nellie är en stooor långhårig schäfer, Flinga tyckte hon var lite läskig till en början för att sedan bli lite kaxig och ligga ner på rygg och sprattla som en galen fasan och bita Nellie i benhåret. Tyvärr vågade vi inte låta dem leka så mycket pga. schäferfrökens bristande insikt i sin egen storlek ;). Men det gick bra ändå, även fast Nellie nog tyckte Flinga var i minsta laget.


Tydligen så har FlingFlongan fått långa ben?! Hihi.

Av Rebecca - 1 juli 2011 06:33

Nu har fem sjättedelar av familjen satt sig i bilen på väg upp till släkten i Örnsköldsvik. Flinga var inte överrtygad om att vi skulle sova inatt utan låg och morrade på sin tennisboll ett bra tag ;-). Inte jättepoppis när hon vaknar kvart över fyra och man ska upp fem, vid halv gav jag upp och tog en macka och begav mig ut. Åkte till Sätra Äng och gick en sväng. Tränade lite fotgående sådär spontant med klickern (det går förövrigt superbrac bra position, attityd och konttakt) nu har jag även börjat med ett stanna kommando genom att klicka när hon spontant stannade. Det gick super och hon förstod snabbt vad jag var ute efter :-)

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards