Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Igår var vi på kurs!

Av Rebecca - 12 november 2011 11:17

Igår var första tillfället på kursen för Eva Bodfäldt, tävlingsinriktad valpkurs. Visst hon är lite gammal för det, men det var kul och lärorikt ändå, dessutom har det inte funnits några andra kurser som jag velat gå med henne. Valpkurs kändes helt bortslösat med pengar. Vissa övningar var lite enkla kanske och jag hade gärna gjort de lite svårare, men det var lärorikt och det handlar väl en hel del om att anpassa träningen efter Evas filosofi också, och att förstå den. Flinga skötte sig jättebra och vi fick en hel massa tips och beröm. Jättekul tyckte jag, då Eva är en person som jag verkligen beundrar inom hunderiet. Hon är helt enkelt fantastiskt duktig och det var otroligt lärorikt. Övningarna var bra, om än lite enkla kanske, men som sagt det handlade mer om att få in tänket, än att övningarna skulle var oerhört utmanande. Vi tränade externbelöning, lite bakdelskontroll och apportering.


Apporteringsövningen var verkligen jättebra, är ni sugna på att veta mer om den är det bara att hojta! Även externbelöningsträningen var lärorik, då jag faktiskt inte tänkt så mycket på det tidigare. Men det var rejält lärorikt och jag insåg det oerhört fiffiga med det! Flinga tyckte det var skitkul också, vilket är en stor bonus. Fast hon tycker iof att allt är kul!


Vi fick jättemycket beröm för vårt lekande, att hon har så stort föremålsintresse och bra kamp. Jättekul! Eva sa att hon tyckte Flinga var jättehäftig, så det var ännu roligare! Tror nog hon blev lite förvånad över vilket jäkla drag det är i henne, man tror kanske inte det när man ser henne. Fick en hel del beröm och även positiv feedback! Lyckad träning, nu ska jag träna på till nästa tillfället som är den 9e dec.


Dagen har än så länge bjudit på en pannkaksfrukost och lång skogsprommis, om en halvtimme ska jag hämta upp Hella så ska vi spåra lite! Imorgon ska vi till klubben och träna lite, även träffa en helt ny bekantskap och det ska bli kul, men mer om det imorgon!


Nu har jag säkert upprepar mig 100 ggr här men jag har inte tid att skriva om allting. Och juste, jag skrev ett mer detaljerat inlägg om övningarna, men jag gjorde det hemligt då jag inte vill dela med mig av det jag skrev till hela världen. Vill ni läsa får ni maila mig och be om lösenordet!



 
 
Ingen bild

Kattis

12 november 2011 11:49

Hon sa det 2 ggr t o m: "hon är ju skitball" =)

 
Sofia  & tjejerna

Sofia & tjejerna

12 november 2011 14:07

Åh vad roligt att gå för Eva! Det skulle jag med gärna vilja göra :)
Vad roligt det måte vara att få massa beröm från henne, det smäller ju högt iom hur många ekipage hon har sett genom alla sina kurser :)
Duktiga ni!
Jag läser gärna det hemliga inlägget om jag får :) jag har inte din mailadress, men min är: rottweilerlycka@hotmail.se
Trevlig helg!

http://www.sofiashundar.se

 
Alexandra

Alexandra

12 november 2011 18:04

Öjj!! Maila lösenordet till min mail Alexandra.jansson1990@gmail.com :)

http://alexandrajansson.webblogg.se

 
Betty

Betty

13 november 2011 21:50

Vad kul att ni fick så mycket beröm från Eva : ) Det är inte fy skam!! Ska bli spännande att läsa fortsättningen : )

Hälsningar // Betty

http://asra.bloggagratis.se

Rebecca

14 november 2011 11:05

Ja verkligen! Lite mallig blir man då, minsann!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards