Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Rehab i mängder

Av Rebecca - 25 mars 2013 20:57

Idag har varit en såndär riktig rehabdag, både simning och laser har vi hunnit med.


Katarina lasrar Fling ca. 2 ggr/vecka nu, vi kör det som i en dunderkur just nu för att försöka häva inflammationen i carpus. Idag lasrades hon efter simningen och var sååå trött minsann, hon mest vilade hela tiden. Men pussas och mysa med Katarina kan man ju göra även om man är sååå trött.


Som sagt var det dags för simning idag, Flingas allra allra första gång i bassängen. Kul tyckte hon, åtminstone efter ett litet tag. Till en början plaskade hon mest men sedan simmade hon riktigt fint. Vi körde superkorta intervaller á la 1 min 30 sek och som hon flåsade efter intervallerna var klara. Lite dålig kondis hos den lilla tösabiten tror jag bestämt... inte så konstigt alls dock! Och de hade ju världens bästa dusch, upphöjd och grejer, man får passa på att schamponera när man är där. Har köpt ett 10-kort till henne så nu ska vi simma!


Efter simningen åkte Fling och jag till djuraffären och köpte ett gottigt tuggben och en ny leksak, och den var så fiiiin den dära Pällefaaanten.


Nu på kvällskvisten har vi haft en del mindre roligt action. Fy tusan. Var ute på kvällsprommisen nyss, tyckte hon såg lite trött ut i kroppen efter simningen så jag hade redan innan bestämt att en kortare promme stod på agendan. Nåväl... när jag går längs den fruktansvärt isiga uppfarten sätter Flinga gasen i botten, och eftersom hon hade fullt koppel hade jag inte en suck, utan halkar och tappar odjuret som fortsätter kuta efter en KATTDJÄVEL som befunnit sig på uppfarten. Hundfan kutar upp på slänten, efter katten och in på grannens tomt i full jäkla kareta, som tur var hoppade katten upp i ett träd och grinden ut till vägen var stängd. Jag såg för mitt inre öga hur odjuret springer ut genom grinden och blir överkörd. Nu klarade vi oss från platt hund, däremot är hon halt. Fuck. My. Life.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards