Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Rebecca - 10 juli 2012 20:46

På sista tiden har jag inte gått några promenader alls i skogen pga. alla förbaskade myggskrällen. Idag bröt jag den vanan och tog med hundar och lillebror för att spana in blåbärsbeståndet, och det var så fruktansvärt mycket mygg!!!  Jag har aldrig aldrig aldrig varit med om något liknande!! Har ni också mer mygg än vanligt i år?


Dagen här i huvudstan' har mestadels spenderats inne i stan, min käre far fyller ju nämligen 50 år på fredag, så vi har fixat det sista till hans firande! Jag hoppas verkligen att han ska uppskatta sina presenter, får återkomma senare med lite bilder och ett avslöjande om vad vi köpt. Jag blir iaf fruktansvärt trött av att vara inne i stan, trots att vi bara bor 10 min från sveavägen är det som en helt annan värld här ute. Det är verkligen idylliskt och stilla om man jämför! Våra grannar (som bott på Kungsholmen och hade någon romantiserad bild av D-ryd och att bo i hus innan de flyttade hit) klagar över att det inte finns någon bra hämtmat och att det är sååå långt in till stan (15 min med t-bana)... I-landsproblem.


Jag hade på träningen härom veckan med Flingas Jolly Ball som externbelöning, jag kan meddela att det var väldigt uppskattat! Finaste Flång. Jag har tänkt köra mer med det nu så att jag kan få upp henne än lite mer i attityd och förväntan i FF, det känns inte som att jag kan få henne hetare så som jag kört nu, utan det krävs nog externbelöning för att det ska bli ännu lite bättre.


 

Av Rebecca - 10 juli 2012 11:00

Ja hörrni, nu har det varit några dagars bloggtorka, vilket ni säkert märkt... Sommaren har ju besökt oss en sväng och då finns det ju annat att göra än att sitta och blogga!


I vilket fall... vi har hunnit med ett träningspass på Danderyd-Täby och även en sväng ner till Köping för att hälsa på lilla (170 cm +) Eskil! Han är så otroligt lik sin mamma Wiola, den häst som utan tvekan betytt mest för mig och legat mig varmast kring hjärtat, men eftersom att hon nu befinner sig i hästhimlen är Eskil väldigt viktig för mig. Han är ju det enda, förutom en massa härliga minnen och foton, som jag har kvar efter henne. Och det värker i hjärtat varje gång jag ser honom, han är verkligen så lik henne...


       


Finaste finaste Eskil!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards