Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Rebecca - 4 juli 2012 11:09

Det är nästan så att jag börjar känna hopp inför att det faktiskt blir sommar i år också? Och bara för att jag skriver det kommer molnen hopa sig och regnet ösa. Just my luck.


Här i stugan har vi det bra, gårdagen bjöd på en ruskigt varm dag vilket innebar att Plång låg helt däckad inomhus och sov dagen lång. Hon lever upp på morgonen och kvällen dessa dagar. I vilket fall så gick jag, Plång, Mor och Ester en härlig prommis på Sätra äng och sedan på kvällen kom Hella, Mandie och Hellas kompis Carro hit för lite mat och vin. Härlig kväll! Tjejerna var helt galet trötta sedan när Mandie gått hem. Jag skjutsade mamma till jobbet vid halv 7 och då låg de båda helt utslagna och vägrade röra en tass. Det måste verkligen ha varit stimulerande med en lekkamrat på besök, de är alltid sugna på lite aktivitet annars!


Ikväll kommer grabbarna hem från Sandhamn efter att ha seglat Gotland runt, det gick superbra ända tills de drabbades av totalt bleke med vindar på 2m/s hela vägen från Visby. De kom därmed i mål vid 02.00 inatt. Kulijul!


Dagens bjuder på i princip samma som igår... jag utslagen i en solstol med en bra bok, och tjejerna sovandes här inne. Det är verkligen inget kul för dem när det är såhär varmt ute!


     


För ett år sedan var jag, bebis-Flong, Vicke och mamma uppe i Ö-vik och hälsade på! Tänk att Vicke levde på den tiden, det känns som att vi tappade honom för flera år sedan. Tiden har gått galet fort, även om jag tänker på den lilla skrutten varje varje dag, om än inte lika intensivt varje gång. Du fattar oss älsklings-Vickon ♥ och fick lämna oss alldeles för tidigt.


Och apropå bilden ovan... tror ni jag skulle kunna lyfta Plånkan sådär nu? Det är lustigt när man kollar på bilder från när hon var sådär liten, för det är ju verkligen hon, fast i miniatyrformat. Samma stora nos och samma studerande uttryck. En sak som är ganska rolig med Flinga, är att det nog inte finns någon i hela världen som kan få en att känna sig så totalt puckad som hon. Det är säkert, man säger någonting till henne och hon kollar på en som om man är totalt tappad i höstacken. Så himlans knasig ♥.

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards