Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Rebecca - 1 juli 2012 11:29

Jag vet inte om ni sett en av kategorierna jag har här på bloggen? "Knäppa hundägare", ni vet? Jaja, i vilket fall så lyckas jag ju ganska ofta stöta på hundägare (och även vanligt folk i, dock i hundsammanhang) som jag tycker är helknäppa! Däremot har jag ett möte som verkligen tar priset...


Jag och Hella hade varit på en 2h långprommis med tjejerna, och på vägen hem går vi genom villakvarteren här i D-ryd och kommer till en 90-gradig sväng. Jag tänkte lite flyktigt att jag borde hala in odjuret litegrann, för tänk om det kommer någon hundrädd bakom kröken? Det var ju en bra tanke och jag kortade väl kopplet 10 cm eller så. Däremot runt hörnet kommer det en tjej med en liten Cocker Spaniel och Mandie gör något form av litet utfall med tillhörande väsande ljud, Fling bryr sig inte ett skit om hunden och går snällt vid min sida när jag ber henne. Det intressanta med detta möte börjar i samma stund som hon inser att hon möter två Rottisar.

      Hella avleder Mandie lite snabbt och jag fortsätter gå framåt så det är ingen skada skedd, men så fort tjejen ser oss utbrister hon "ÅH HERREJÖSSES" och springer i fullt fräs med sin lilla hund över vägen och sätter sig med den på andra sidan trottoaren. Hunden har vid det här laget börjat skälla lite lagom upphetsat i och med att matte beter sig som ett psykfall. Matte gör allt hon kan för att få hunden tyst i form av "NU MÅSTE du vara tyst!!!" och jag avskyr människor med den här typen av förutfattade meningar och skiter därför fullständigt i att hon blir livrädd för min hund (som fortfarande inte ens kollar åt hennes utan går kloss vid vänster sida) utan jag utbrister lite omoget med med ironi i rösten istället "Ja det är bäst att du får tyst på honom, skall provocerar ju mördarhundar...". Då blir hon än mer hysterisk och springer runt hörnet på vägen och ställer sig och kikar fram, när jag sedan passerat en bit och Hella har gått över vägen springer hon in på en uppfart till ett hus och gömmer sig.


Jaa, vad ska man säga om denna mycket knepiga människa? Jag blir så nedrans arg på sådana här idioter som hon. Visst att man blir rädd, men inget blir ju bättre av att man kutar all världens väg och ställer till med värsta scenen, hon hade ju lugnt kunnat byta trottoar och fortsatt gå? Okej om hundarna såg aggressiva ut eller hängde i kopplen, men ingen av dem såg ut att vara beredda att hoppa på hennes hund. Flinga gick ju bara bredvid mig och brydde sig inte ett dugg? Konstiga människa, alltså.


Älskade mördarhund ♥

 

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards