Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Rebecca - 2 juli 2012 21:24

Vi har ju kört ett pass med Niklas och Farbror Fläsk (Adam) på Södra nu på kvällskvisten, och det gick fasiken bra!


Vi började med att jag kommenderade hela 2an till Niklas, och det gick helt klart över förväntan med tanke på förutsättningarna! De är bra duktiga de där två! Sedan var det min tur att bli kommenderad tävlingsmässigt genom hela ettan och det gick jättebra!! Lite reflektioner:


- Linförighet - Bra attityd, även om jag skulle vilja ha henne ännu lite hetare. Måste träna mer halter och svängar för att det ska bli ännu lite bättre. På rakorna håller hon ihop bra, helt om funkade jättebra och även språngmarscherna är riktigt fina! Duktig tjej. Ska backa lite nu och inte köra sträckor alls utan bara motivation för att få upp ännu lite mer i intensitet.

- Läggande - Bra framförande och även om läggandet är bättre är det fortfarande lite segt.

- Inkallning - Bra!

- Ställande - Bra! Måste träna mer stadga så hon inte sätter sig innan kommando.

- Hopp - Bra!

- Apport - Bra! Tur att inte Nicke är TL på tävling för då skulle hon jaga honom runt runt med apporten i munnen, haha!


Körde även rutan, vilket gick superbra! Hon stannade på kommando i rutan trots att targeten låg ute. Tog sedan bort targeten och det gick lika bra ändå! Hoppet gick bra ett par gånger, sedan slutade hon fatta vad jag ville. Suck. Men det har ju gått lite framåt iaf! Måste bara fortsätta kämpa på där. Testade även 3ans hopp-apport-hopp idag, hopp ut och apporteringen på väg in gick bra... hon bara hoppade inte över hindret in till mig. Haha!


Hon var en riktigt duktig tjej idag! Bra känsla och framför allt så var det ruskigt roligt att köra!



Flinga har lärt sig att sitta fint! Tyvärr har hon inte lärt sig att se snygg ut samtidigt...


Och vad duktigt ni har kommenterat! Kul!

Av Rebecca - 2 juli 2012 13:55

Idag på morgonprommisen råkade vi ut för en minst sagt galen grej. Vid Sätra äng kommer det en bil körandes nerför backen och blinkar med helljuset och tutar på oss, första tanken var att det är någon galen hundhatare, trots att båda djuren var i koppel. Men det behövde vi inte oroa oss för, utan karln som kommer uthoppandes ur bilen är en Rottweilermänniska utan dess like, han gastar högljutt "Vad är det för stam på din hund?", och jag måste ha framstått som aspuckad för det tog ett litet tag för mig att haspla ur Flingas mor och far, och att sedan komma ihåg Flingas mammas riktiga namn och inte smeknamnet var ju ett projekt för sig. I vilket fall blev det en hel massa hundprat med denna man som till slut frågade "Du vet inte vem jag är va?!", varav jag generat får svara "Neej, jag vet ju inte det...". I vilket fall berättade han att hans fru drev kennel Masati's, men att hon dog för ett år sedan. Han frågade en massa om Flinga hit och dit och var jätte intresserad av henne... jag menar... han körde ju nerför backen till parkeringen, tutandes, bara för att fråga varifrån hon kom, haha. Galna man! Trevlig var han iaf   .


Igår var jag, Fling, mamma och Ester ute på Rindö för att kolla när vår båt med tillhörande besättning seglade genom oxdjupet. Det är rätt bra att stå där då det bara är 150 m brett! X antal bilder blev det ju såklart men de vill jag inte lägga ut här utifall att min far går in här (av någon galen slump...).


Dagen har bjudit på en tur bort till Bromma Zoo och även ett besök inne hos duktiga Berit på Hälsofoderbutiken  för lite inhandling av hundmat: vom, lax, oxkött och maaaassa ben.


På Bromma Zoo inhandlade jag en Jolly Ball till Flinga! Såg många såna på SSU och lika många överlyckliga hundar, därför fick fröken Fling en alldeles egen. Hon blev komplett, galet Jolly helt enkelt! Ni får se själva:


       

(Den här understa bilden är förresten min absoluta favoritbild på Flinga)

Ikväll ska vi iväg och träna med Nicke och Adam! Det ska bli härligt att köra igång igen! Jag funderar lite på vad vi ska köra... har ingen riktig plan ännu, men det kommer väl!



  





Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards