Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 10 juli 2012

Fasen inte myggfritt...

Av Rebecca - 10 juli 2012 20:46

På sista tiden har jag inte gått några promenader alls i skogen pga. alla förbaskade myggskrällen. Idag bröt jag den vanan och tog med hundar och lillebror för att spana in blåbärsbeståndet, och det var så fruktansvärt mycket mygg!!!  Jag har aldrig aldrig aldrig varit med om något liknande!! Har ni också mer mygg än vanligt i år?


Dagen här i huvudstan' har mestadels spenderats inne i stan, min käre far fyller ju nämligen 50 år på fredag, så vi har fixat det sista till hans firande! Jag hoppas verkligen att han ska uppskatta sina presenter, får återkomma senare med lite bilder och ett avslöjande om vad vi köpt. Jag blir iaf fruktansvärt trött av att vara inne i stan, trots att vi bara bor 10 min från sveavägen är det som en helt annan värld här ute. Det är verkligen idylliskt och stilla om man jämför! Våra grannar (som bott på Kungsholmen och hade någon romantiserad bild av D-ryd och att bo i hus innan de flyttade hit) klagar över att det inte finns någon bra hämtmat och att det är sååå långt in till stan (15 min med t-bana)... I-landsproblem.


Jag hade på träningen härom veckan med Flingas Jolly Ball som externbelöning, jag kan meddela att det var väldigt uppskattat! Finaste Flång. Jag har tänkt köra mer med det nu så att jag kan få upp henne än lite mer i attityd och förväntan i FF, det känns inte som att jag kan få henne hetare så som jag kört nu, utan det krävs nog externbelöning för att det ska bli ännu lite bättre.


 

 
 
Sofia  & tjejerna

Sofia & tjejerna

10 juli 2012 21:41

Ja, det är fruktansvärt mycket mygg!! Fy farao! Jag tror det har med den fuktiga väderleken att göra..

Undra om kanske Lycka skulle vilja ha en egen Jollyboll, det kanske är grejen vi letat efter i belöningsväg :)

http://sofiashundar.bloggplatsen.se

Rebecca

10 juli 2012 21:42

Kan varmt rekommendera! Fling är galen i sin :).

 
Johanna

Johanna

11 juli 2012 10:37

Ja det är verkligen olidligt med mygg i år här också, speciellt om det är mulet väder när solen är framme är det något mindre. Jag tror det är mer mygg i år för att det var en blöt junimånad med mycket regn.

http://www.profotogve.se/blogg

Rebecca

11 juli 2012 11:03

Tror också det!

 
Hella

Hella

14 juli 2012 19:36

Ja, fy f*n för myggen detta år! Brukar ju vara helt galet hos mamma och pappa du vet men det är ganska så lugnt iår, däremot på landet... här brukar det på sin höjd vara lite knott men nu, myggen flockas runt en så fort man går ut, det är inte klokt!

Hoppas din pappa fick en fin dag igår och självklart blev han väl glad för dina fina presenter! :)

Vår Jolly Ball är helt sönder nu.. den fastnade iofs i el ledningen första dagen på landet och hängde där i två dagar innan vi fick ner dem men sen så slaktade Mandie och Martie den brutalt! haha!

Vi saknar er, ska bli roligt att ses snart! Kram!

http://www.hellaas.blogspot.com

Rebecca

17 juli 2012 17:12

Flinga har bitit av handtaget på sin nu... duuktig galning! Dagen var finfin för pappsen! Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards