Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Dagens träning

Av Rebecca - 2 juli 2012 21:24

Vi har ju kört ett pass med Niklas och Farbror Fläsk (Adam) på Södra nu på kvällskvisten, och det gick fasiken bra!


Vi började med att jag kommenderade hela 2an till Niklas, och det gick helt klart över förväntan med tanke på förutsättningarna! De är bra duktiga de där två! Sedan var det min tur att bli kommenderad tävlingsmässigt genom hela ettan och det gick jättebra!! Lite reflektioner:


- Linförighet - Bra attityd, även om jag skulle vilja ha henne ännu lite hetare. Måste träna mer halter och svängar för att det ska bli ännu lite bättre. På rakorna håller hon ihop bra, helt om funkade jättebra och även språngmarscherna är riktigt fina! Duktig tjej. Ska backa lite nu och inte köra sträckor alls utan bara motivation för att få upp ännu lite mer i intensitet.

- Läggande - Bra framförande och även om läggandet är bättre är det fortfarande lite segt.

- Inkallning - Bra!

- Ställande - Bra! Måste träna mer stadga så hon inte sätter sig innan kommando.

- Hopp - Bra!

- Apport - Bra! Tur att inte Nicke är TL på tävling för då skulle hon jaga honom runt runt med apporten i munnen, haha!


Körde även rutan, vilket gick superbra! Hon stannade på kommando i rutan trots att targeten låg ute. Tog sedan bort targeten och det gick lika bra ändå! Hoppet gick bra ett par gånger, sedan slutade hon fatta vad jag ville. Suck. Men det har ju gått lite framåt iaf! Måste bara fortsätta kämpa på där. Testade även 3ans hopp-apport-hopp idag, hopp ut och apporteringen på väg in gick bra... hon bara hoppade inte över hindret in till mig. Haha!


Hon var en riktigt duktig tjej idag! Bra känsla och framför allt så var det ruskigt roligt att köra!



Flinga har lärt sig att sitta fint! Tyvärr har hon inte lärt sig att se snygg ut samtidigt...


Och vad duktigt ni har kommenterat! Kul!

 
 
Karin

Karin

2 juli 2012 22:14

Härligt det går så bra, men vet du vad? Jag är inte det minsta förvånad, Kul att det gick så bra för Nicke också! Ser fram mot träningen då gruppen är samlad igen. Kram

http://frankiegreyghost.wordpress.com

Rebecca

3 juli 2012 08:21

Jag med vet du vad! Nejmen hela programmet kändes så okomplicerat...

 
Ingen bild

Alexandra

3 juli 2012 10:06

Ni är så jäkla duktiga! All världens beröm till dig Rebecca! HAHA, oh va söt Flinga här.. på sitta fint har vi kommandot "Kanin" ;)

Rebecca

3 juli 2012 14:42

Tack söta du ♥! Hahaha, "Kanin"... passar ju mongo-Liam ;).

 
Johanna

Johanna

3 juli 2012 12:59

Jag var också ute och tränade igår och känner en liknande känsla i linförighet/fritt följ, jag har fått en bra attityd, men ibland skulle jag vilja ha henne ännu lite hetare men det är en balansgång har jag märkt det får inte bli för mycket;). De andra momenten där det händer lite mer går bra för mig också. Men det är bara att träna mer och hitta rätt motivation:)

http://www.profotogve.se/blogg

Rebecca

3 juli 2012 14:43

Japp vi tränar på! Har en plan för hur vi ska lyckas :).

 
Jonna och Zolo

Jonna och Zolo

3 juli 2012 21:42

KUL att läsa om er träning!!! Ang ställande under gång satte jag aldrig Zolo under träning utan gick tillbaka, belönade stående och fortsatte gå. Sitt kan de när man väl säger sitt :) Massa peppiga kramar från oss

http://Turingenszolo.wordpress.com

Rebecca

3 juli 2012 23:54

Smart Jonna! Puckad jag som inte tänkt på det själv!,

 
Sofia  & tjejerna

Sofia & tjejerna

3 juli 2012 23:00

Jag är så himla imponerad av dig, du ser verkligen till att det händer saker i er träning och utvecklar er båda tillsammans! Flingan har tur som har en så ambitiös matte! Tummen upp!
Hoppas vi kan ses på fredag!
Kram

http://sofiashundar.bloggplatsen.se

Rebecca

3 juli 2012 23:55

Gud så gullig du är!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards