Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Här duggar inläggen tätt...

Av Rebecca - 4 september 2012 17:21

Nu är Fling och jag preciiiis hemkomna från spårskogen! Som ni vet har vi haft lite fnurror på spårtråden och det har inte gått super alltid. I vilket fall har det idag vänt! Jäääklarns vad bra min lilla töntfia har spårat idag. Jag har gjort spåren lite lättare nu, försvårade de nog för fort tidigare, så det var kanske 180 m med en vinkel och 3 burkar i spåret + slutleksak. Hon vimsade lite i vinkeln men annars var hon i kärnan hela tiden.




Jag har gjort lite annorlunda idag mot vad jag brukar:


- Gick ingen promme innan

- lät henne spåra helt fritt förutom när hon vimsade runt i vinkeln, då stod jag passivt och bara väntade på att hon skulle hitta spåret igen.

- Råkade trassla in linan precis efter spårbörjan så jag var tvungen att sätta henne och gå och trassla ut linan.


Jag gissar på att det är de två sista som spelar roll. Att jag inte la mig i gjorde nog stor skillnad, men även att hon fick vänta lite, hon hann landa lite och ta det lugnt innan spårandet fortsatte. Vad tror ni?


   


Plång efter spårets slut, med den roliga pälsbeklädda leksaken


 


På "hoppestenen" när vi gick promme efter

 
 
Sofia, Doris och Lycka

Sofia, Doris och Lycka

4 september 2012 22:57

Kul att det går bra! Jag tror absolut att det är viktigt att man inte "lägger sig i "för mycket. Vet ju av erfarenhet att iaf min hund då tycker att "Gör det du då kärring eftersom du ändå inte litar på mig!"

Det blir toppen det där :)

http://sofiashundar.bloggplatsen.se

Rebecca

5 september 2012 07:54

Jag hoppas det! Jobbig man är som ska lägga sig i

 
Ingen bild

Kalle

5 september 2012 08:40

Kul att det gick bra! Jag är övertygad om att ju mer man lägger sig i ju mindre lust får hunden att spåra, så jag tror du gjorde helt rätt. Vi måste ut och spåra snart, någon kväll i veckan kanske?

Rebecca

5 september 2012 14:21

Jag kan bara imorrn :) men vi kör gärna då!

 
Ingen bild

Carina

5 september 2012 09:06

Duktig flingflong! Doris undrar om Flinga har snott hennes fina leksak? Hennes är försvunnen och hon saaaknar den ;)

Jag fick också lära mig häromveckan att inte peta så mycket i deras spårarbete, det blir så mycket bättre då.

Och det är KUL att du bloggar så mycket igen :D

Rebecca

5 september 2012 14:20

Ja Plånkan sprang på den när vi var i Övik och lyckades telepatera den från Umeå... du vet.. sådär som de gör ;).

Vad skoj att du tycker det, jag blir så glad när du skriver vettu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards