Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Rebecca - 4 september 2012 17:21

Nu är Fling och jag preciiiis hemkomna från spårskogen! Som ni vet har vi haft lite fnurror på spårtråden och det har inte gått super alltid. I vilket fall har det idag vänt! Jäääklarns vad bra min lilla töntfia har spårat idag. Jag har gjort spåren lite lättare nu, försvårade de nog för fort tidigare, så det var kanske 180 m med en vinkel och 3 burkar i spåret + slutleksak. Hon vimsade lite i vinkeln men annars var hon i kärnan hela tiden.




Jag har gjort lite annorlunda idag mot vad jag brukar:


- Gick ingen promme innan

- lät henne spåra helt fritt förutom när hon vimsade runt i vinkeln, då stod jag passivt och bara väntade på att hon skulle hitta spåret igen.

- Råkade trassla in linan precis efter spårbörjan så jag var tvungen att sätta henne och gå och trassla ut linan.


Jag gissar på att det är de två sista som spelar roll. Att jag inte la mig i gjorde nog stor skillnad, men även att hon fick vänta lite, hon hann landa lite och ta det lugnt innan spårandet fortsatte. Vad tror ni?


   


Plång efter spårets slut, med den roliga pälsbeklädda leksaken


 


På "hoppestenen" när vi gick promme efter

Av Rebecca - 4 september 2012 15:36

Idag har dessa hittat hem till oss:


Tillverkarna är såklart bästa MACH och jag kan varmt rekommendera dem! Jag pratade med supergulliga Marie senast igår och är riktigt imponerad över hur proffsiga de är och vilken underbar kundservice de har... visst är de väl fina?!


På fredag åker jag och min Mor plus odjur ner till Arboga på sökkurs! Huuur kul är inte det?! Jättekul ska ni svara då. Mitt mål är ju att börja köra sök med min fina Flång och ha det som specialgren i brukset    . Vi får se om vi blir hooked efter helgen, jag tror och hoppas det! Vi får hålla tummarna att Flingas reservation inte ställer till det bara...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards