Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 2 september 2012

Back to normal

Av Rebecca - 2 september 2012 20:59

Ingen halt Plånka idag inte! Nejnej, hon var precis som vanligt på morgonprommen samt nu på eftermiddagen. Skönt!


Jag har varit i Norrköping hos min farmor hela dagen, och Plånkan har varit hemma med min lillebror (han absolut avgudar mitt lilla monster...) och haft det mysigt. Nu på kvällskvisten har det blivit lite träning i form av ingångar och vänstersvängar, vilket funkar så himla bra nu! Kul! Ingångarna är spikraka 80% av gångerna och vänstersvängarna börjar jag nu försvåra då de är såpass bra.


Imorgon börjar skolan igen, back to normal helt enkelt. Det har varit en skön sommar och det känns okristligt tidigt att gå upp 05.45 för att gå en promme med mongo-Plång. Första kursen för terminen är Retorik, vilket blir spännande. Bland annat ingår 2 redovisningar där den ena blir filma (!!) och jag aavskyr att redovisa. Det är lite lustigt, för jag är vanligtvis inte ett dugg rädd att prata inför folk och diskuterar högt och lågt överallt, men just att redovisa, det är läskigt! Vi får hoppas att jag lär mig det i den här kursen då...

 
 
Hella

Hella

2 september 2012 22:20

Skönt att hon inte är halt idag!

Segt med att gå upp så hemskt tidigt imorgon men nu har du bara ett år kvar duktiga Rebecca, redovisningar sätter du som en plätt! ;)

Kram!

http://www.hellaas.blogspot.com

Rebecca

3 september 2012 13:59

Ett tufft år, men det grejar vi! Tack för peppet! Kram

 
Ingen bild

Carina

3 september 2012 08:15

Vad skönt att den där hältan bara var tillfällig! Hoppas det inte återkommer nu när hon mår bra :)

Rebecca

3 september 2012 13:59

Nej jag håller också tummarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards