Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Sthlmsmässan, lite spår och sånt...

Av Rebecca - 14 december 2011 21:27

Sådärja, det var ett tag sen jag skrev här, dåligt av mig... men ni läser ändå! Gullisar.


Helgen var superkul iaf, i fredags var det ju träning som sagt (men det vet ni ju redan..) och efter träningen veterinären (hon har en lindrig öroninflammation), på fredagen var jag och mina tjejkompisar ut för att fira min 22 årsdag (one week early though).


I lördags hände det inte mycket, Flinga och jag var ute och promenerade en del men jag var ju liiite trött. 


I söndags däremot var ett riktigt happening. Alla hundmänniskor vet vad jag menar... Stockholms hundmässa!! Det var superkul, massa fina hundar och roliga grejer att titta på. Shoppade lite också såklart, det hör ju liksom till... Det blev en del; Halsband och koppel från Vallentuna Sadelmakeri, Ett långt koppel på 3 m, ny "malleboll", en fotboll med kampsnören (redan sönderbiten trots restriktivt lekande), gnagben (grisöron och strupe), två böcker, en hundförarväst till mig från Arrak outdoor, en ny hundfäll och säkert något mer som jag glömt. Kul var det iaf!! Längtar tills min väst kommer nästa vecka, och tills det blir varmt nog att använda den.


Denna vecka har vi spårat lite viltspår, 1 h liggtid vilket jag egentligen anser vara lite lite men det är så mycket folk som går med hundarna häromkring så det finns risk att någon annan tar spåret innan vi hunnit ut. La kanske ett 200 m långt spår med blod och klöv, över stock och sten och med en skarp 90gradig vinkel. Hon spårade suveränt men tappade bort sig lite i vinkeln men hittade tillbaka ganska fort och spårade klockrent till slutet. Duktig tjej! Kanske ska satsa på ett anlagsprov nästa år?!


Både igår och idag har vi varit och hämtat Kisen på lunchen och gått en skön prommis i skogen! Förutom vår sedvanliga morgonlångprommis då... idag var hon så himlans trött den lilla sötnosen. Kanske är löp på gång? Eller hormoner? Vi lär märka.


Har både vägt och mätt henne, 38,7 kg och 62 cm hög. Maxhöjden för tik enligt Rottisens rasstandard är 63 cm.Hon är stor min tjej, däremot tycker jag hon är långbent faktiskt. Kanske inte riktigt rastypisk, iaf inte om man jämför med alla tikar vi såg på Sthlms hundmässa. Men hon är min prinsessa, och det var ju tur att fröken inte hamnade hos någon som vill ställa ut henne.


Lite nya bilder har jag också hunnit med att ta på henne:


             


Min vackraste Flinga på hela jorden! Hon är så fin.


 
 
Betty

Betty

16 december 2011 10:03

Nu blev jag ännu mer nyfiken på att se henne live, hon ser jättfin ut på bilderna. Tror absolut att du kommer kunna ställa henne och jag har aldrig sett en domare som dömt rottis ta fram mätstickan så om hon skulle bli någon cm för hög är det inget hinder. Får ta en träning på solna snart! Grattis igen ; )

http://www.magicasra.se

Rebecca

16 december 2011 13:47

Vi får se helt enkelt! Men hon är bra fräsig min fräcka Flingan :). Absolut! och Tack!

 
Ingen bild

Carina

20 december 2011 22:36

Grattis på födelsedagen! Och vad jag är avundsjuk på dig som kunde gå på mässan, det hade jag också velat göra! Jag har massor av grejer jag behöver köpa och det hade varit så praktiskt att ha allt samlat på ett och samma ställe.
Och vad FIN Flinga är, nu börjar hon se "vuxen" ut, så himla roligt att få se! Och vilken skillnad, jag har mätt och vägt Odågan också.. Hon väger 33 kilo och är 55-56 cm hög bara, miniliten med andra ord! Jag håller med dig om att Flinga är långbent, och jag tycker bara att det är en fördel :)

Rebecca

25 december 2011 12:21

Haha, vad roligt att din lilla är så liten, Flinga skulle ju se enorm ut bredvid tror jag :). Tokfian. Och tack, hon är faktiskt fin, men jag är kanske lite partisk ;). Du får komma ner nästa år tycker jag, kanske hälsa på lite till och med?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards