Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Rebecca - 7 december 2011 17:45

Ni som hängt med sedan starten (och innan Flinga kom) vet ju hur oerhört irriterad jag var på alla människor som skulle släppa fram sina hundar till Vicke hela tiden. Till och med när vi tränade skulle de fram med sina ouppfostrade hundar för att hälsa minsann. Irriterande som sjutton. Jag trodde ju i min enfald att jag skulle slippa detta problem när jag skaffade Rottis, ni vet, de är ju mördarhundar. I vilket fall så motbevisades idag min tes, då en gubbe släppte fram sin Pinscher till Flinga i skogen bara helt random. Båda var kopplade och han kommer gåendes mot oss och bara släpper fram hunden till Flongsan. Jag blev helt paff och sa inte ett ljud men mamma är lite mer talför och uttryckte sitt missnöje. Han ryckte på axlarna och sa "jag tycker de skulle få hälsa.." och gick vidare. Jag blev irriterad vem släpper fram sin hyfsat lilla hund till en mer än dubbelt så stor Rottis? Varför släpper man fram sin hund över huvud taget? Suck. Man slutar aldrig att förvånas.


 I vilket fall så har dagen bjudit på skogsprommis då, en Kisen och Flinga promenad i skogen (bra med dubbelbur!) och lite lydnadsträning på gräsplätten nere vid skogsvik.


Idag tränade vi frittfölj, ställande och läggande. Det gick super alltihop! Riktigt förvånad blev jag över läggandena, klockrena. Duktig tjej! De har varit lite svåra att få till på henne, hon har lagt sig långsamt, inte korrekt och dessutom inte alls velat lägga sig när jag går ifrån henne. Men med myrsteg och bakåtmarsch har det löst sig bra. Även tränat snabba lägganden när jag står bredvid henne i utgångspos.


      


Detta var för 6 månader sedan. Den 7e juni när min kusin var på besök och vi var på Sätra äng! Min fina fina hårboll. Och lilla lilla flongsan.

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards