Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Rebecca - 25 december 2011 20:13

Som redan nämnt la jag ett  ca 200 m långt, lite klurigt viltspår till fröken idag. Som för att fira att snön försvann. En skarp 90 gradig vinkel och över två vattenfyllda diken, i blöt skogsterräng. Duktig, duktig tjej, hon tappade bort sig lite i vinkeln men annars spårade hon superbra som vanligt. Duktiga tjejen!


Har även börjat skissa lite på målen för 2012, det ska bli ett spännande år, hundträningsmässigt iaf.


 

Flinga den 26e december.

Av Rebecca - 25 december 2011 13:40

Sådärja, nu kommer ett lite mer aktuellt inlägg   . I torsdags lämnade ju in min sista hemtenta för det här året, nästa ska in efter nyår. Flinga och jag tränar på, ibland är fröken lite väl uppe i sig själv och sina hormoner så då tränar vi ingen seriös lydnad. Innan löpet var hon VÄLDIGT trött, och jag var lite halvt orolig över att hon förvandlats till en soffpotatis, men nu är hon som vanligt igen, vilket innebär fullt ös. Igår, på självaste julaftor, tog vi vår sedvanliga skogspromenad på morgonen och sedan åkte jag och Anton med hundarna (Flinga och Kisen) till Stocksund för en liten julaftonsprommis i solskenet.


                         


Lite bekymmersamt var det då Kisen var lite för intresserad av en höglöpande Flinga, inga bekymmer egentligen, men han nosade lite närgånget bara. Flinga däremot var inte ett dugg intresserad av mannen, hon ville bara leka, som vanligt. Efter prommisen dumpades Flinga hemma och jag och Anton åkte till hans Mamma för lite jullunch med tillhörande julklappsöppning, för mig blev det ett presentkort på MyOne på 500 kr, och för Flinga en ny, luddig pipis. Hon fick öppna paketet helt själv, vilket uppskattades. Lite julgodis fick hon också, grisfötter minsann!

Efter lunchen begav vi oss hem till mig där vi åt middag och presentöppnade även där och sen var det sängen. Härligt med jul, men också skönt att den är över!


Nu ska jag ut och lägga ett viltspår åt fröken fräken, lite skönt är det minsann att snön regnade bort!


 


Flinga ligger på högsta punkten på vår terass och spanar ut på alla juldagsvandrare.

Flinga · Foto · Kisen
Av Rebecca - 25 december 2011 13:29

I tisdags (den 20e december), låg snön, eller snarare slasket, på backen här i huvudstan'. Passade på att ta med  mig den lilla Flingan för lite bus i snön, några bilder på bus blev det inte, det är nackdelen med att ha en hund som hela tiden leker inpå en, man får inga bra bilder på lek.


Lite posebilder blev det däremot. Lite grått och trist var det ute, men det får duga. Och ja, jag vet att det kommer lite sent, men jag har inte fört över bilderna föränn idag   .


             

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards