Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Motivationsdipp...

Av Rebecca - 30 september 2012 11:58

Ja hörrni... det var ruskigt längesen jag skrev här. Inte minst om hundträning, det var nog evigheter sedan!


Vi har haft en enorm motivationsdipp (eller ja, jag har..). Jag tror att Flinga har gått igenom någon jobbig period rent hormonellt, hon har varit disträ och haft ännu mer vakttendenser än vanligt. Sedan har hennes reservation och rädsla mot män gjort att jag helt tappat inspiration till lydnadsträning... varför träna för, hennes rädsla gör att vi aldrig kommer ut på tävlingsplanen ändå?! Typ så har mina tankar omedvetet gått, men nu börjar jag komma upp ur dyn och känna hopp om att vi nog grejar detta ändå. Men det är JOBBIGT att ha en reserverad hund. Inte minst för att man måste ha stenkoll hela hela hela tiden när det kommer människor, inte för att hon skulle bitas, utan för att jag inte ska utsätta henne för situationer hon rent mentalt inte klarar av.


Sedan har vi gjort MH också! Vi åkte upp till Bollnäs förra helgen för att göra MHt tillsammans med kullsyskonen... sen att det var ett syskon där var ju en annan femma.


MHna de gjorde var både ägare och uppfödare nöjda med och Flingas siffror kommer här:


 a 4
1b 4 (Hon är glad när hon får hälsa på sina egna villkor)
1c 2 (Här var det testledaren som skulle hantera henne, gick inte så bra.. hon accepterar det men inte mer)
2a 5
2b 4
2c 5 (Kampen då... bra siffror som väntat!)
3a 1, 2
3b 1, 1 (Hon drog knappt på trasan som ni ser, än mindre grep... vet ni vad hon gjorde? Hon stod och FRÅGADE mig om lov för att få springa efter den..)
4 3
5a 3
5b 1
5c 2
5d 5
5e 2 (avståndsleken gick faktiskt bra, hon gick fram till figgen och tog trasan ifrån honom, tyvärr gjorde hon det för sakta så det syns inte på poängen)
6a 2
6b 2
6c 3
6d 1
6e1 (Inga konstigheter på dumpen, lite förbannad på den men avreagerar fint)
7a 3
7b 5
7c 1
7d 1 (inte ljudkänslig för fem öre)
8a 3
8b 3
8c 4
8d 1
8e 2 (läskiga spöken, hon var rätt arg och hyfsat rädd för dem, kontrollen gav ju henne inget för hon struntar i främmande människor...)
9a 4
9b 4
10 1 

 

Ja ni ser ju mina kommentarer, och överlag är jag nöjd med hennes MH, det speglar henne bra som individ. Jag blev positivt överraskad över att hon vågade sig fram på avståndsleken och är lite förvånad över att hon inte stod stadigare längst fram i kopplet på spökena. Hon gjorde det till en början men stod inte pall när de kom närmre.

 

Annars håller jag på att plugga ihjäl mig.. känns det som iaf! Det är mycket nu, och särskilt mycket hundträning hinns egentligen inte med. Hon verkar dock rätt nöjd ändå!

 

 

 
 
Hella

Hella

1 oktober 2012 10:21

Härligt att du börjar få tillbaks "hopp" och motivation! Och du.. inget "ändå" - detta kommer ni klara såklart, finaste vännerna! <3

Jag vill se film från MHt!

Kram från oss!

http://www.hellaas.blogspot.com

Rebecca

1 oktober 2012 15:13

Kram på er med gulle ♥! Jag skaa fixa filmen.. såsmåningom :p.

 
jonna och zolo

jonna och zolo

2 oktober 2012 11:00

Kul att läsa här igen!! Duktig Flinga på MH:t! Förstår att det måste vara jättejobbigt med reservationen...men kämpa på! Ett enda förstapris i ettan sen slipper ni det... Jag tror på er!! Stora kramar

http://turingenszolo.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards