Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Bildbomb!

Av Rebecca - 29 juni 2012 16:12

Hej på er gott folk! Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och beslutat att jag har varit borta tillräckligt länge från Midsommarblomster. Återkomsten tycker jag vi firar med en bilbomb från Karin och Frankies första tävling (1 bild!) och från en träning på Danderyd-Täby BK... och en liten update om Fling såklart!


Jaa då tar vi väl Karin först då!


Hon och Frankie gjorde ju sin tävlingsdebut på just DTBK och det gick minsann bra...


 


... Ja ni ser själva! En tredjeplacering och (om jag inte missminner mig..) 161 poäng. Duktiga duktiga tjejerna! Jaa och träningsgruppen också då   , alla var minsann där och hejade.


Sedan har vi då bilderna från själva träningstillfället... faktiskt vårt näst sista tillfälle innan gruppen splittrades pga. Karins dumma (men säkert oerhört mysiga..) Gotlandssemester! Förstå att hon och Frankie är borta jääättelänge, hela 4 veckor sammanlagt. Det känns helt seriöst som evigheter, denna träningsgrupp har lett till ett träningsberoende hos mig som jag nu inte får lika stort utlopp för. Förvisso kom denna träningspaus ganska lägligt pga. att Flinga just började sitt andra löp, som förövrigt beräknas vara slut typ imorgon (3 v.).


Nu Kalle Anka-babblar jag igen, så, back on track. Bilder från den träningen:


Började passet med en liten prommis på fältet som ligger bredvid klubben, Frankie drar inte på vilt så hon fick minsann vara lös.


     


Fritt följ för hela slanten:


       

 


Rutan:


       


Sen fotade jag när Frankie gjorde 3ans hopp, hopp-apportering. Vi börjar med uthoppet:


       


Och tillbaka:


     


Och vi avslutar bildbomben med en posebild på mig och Fling!


 


Söta va?! Haha.


Tillägger att Karin har knäppt alla bilder på mig och Fling!


Flingas och min status för tillfället: 


- Fritt följ: Bra! Hon har varit lite matt nu inför löp och så, inte riktigt lika explosiv som vanligt men det är fortfarande ganska bra. Svängarna blir bättre och bättre, antar att det beror på att jag lärt mig gå lite bättre.

- Läggande: Ingen skillnad från tidigare, alltså helt ok. Inte BC snabba men inte långsamma heller, dessutom lägger hon sig ju på kommando nu och inte 50 m efter.

- Ställande: Så mycket bättre! Stannar snyggt och har bra stadga.

- Inkallning: Har kört lite längre inkallningar och det funkar bra! Ibland blir hon för ivrig och dunsar i mig i ingången, men oftast inte. Separat träning på ingångarna!

- 1ans apport: Bra! Griper bra och håller bra utan tugg.

- 1ans hopp: Bra! 

- Platsen: Tragglar vidare, itne så säker som jag vill ha henne.

- 2ans hopp: Jobbar vidare med uthoppet och det har gått såå mycket framåt!! Nu hoppar hon på kommando och jag belönar genom att slänga boll över hindret så att hon får dragning från mig och bortåt. Har funkat super! 

- 2ans apport: Funkar också bra! Inga tjuvstarter eller så, träning av ingångar sker separat men så länge jag kastar tillräckligt långt är det bra fart ut och in.

- Rutan: Bra! Duktig ut till rutan, varierar med att skicka henne med och utan target, har utökat med "stanna"-kommando nu och det har funkat bra.

- Fjärr: Skiftena mellan ligg och sitt funkar bra och har stilla baktassar på nära håll, tar jag ett steg bakåt kan hon ibland bli helt frågande och lägga hakan i backen?! Jag antar att det är mängdträning som behövs, så vi tragglar på! Intensiteten är bra iaf. Ska jag utöka avståndet planerar jag att lägga boll bakom, annars kryper hon saaakta mot mig. Tankar om det? Andra tips?


Japp, sådär ser det ut för oss just nu! Återkommer under morgondagen med lite bilder från stora Rottisutställningen SSU som gick för ett par veckor sedan.


Imorgon är det dags för första riktiga lydnadsträningen på 2 hela veckor!! Plånk och jag lider av abstinens, men det var en välbehövd paus i och med löp och trötthet i samband med det. Däremot lär det säkert komma en skendräktighet från h*lvetet nu snart.   . Pisspotta också, som man brukar säga!


Well, that's all for now, ni får hålla utkik efter SSU bilderna!


 
 
Ingen bild

Karin

29 juni 2012 17:44

Härligt att du bloggar igen, heja! Du och Flinga är så satans duktiga och det är så kul att se hur ni utvecklas! Ha så mysigt imorgon och hälsa Nicke. Kram!

Rebecca

29 juni 2012 20:31

Tack kära du :), han ombokade till måndag, men vi kör hårt!

 
Ingen bild

Carina

29 juni 2012 18:38

Vad härligt att det går framåt för er! Odågan löper ju också nu, men har precis gjort bort v. 2, så det borde ta slut snart. Tvärtom mot flinga så känns det som hon går på nåt slags turbomotor under löp. Hennes motor från början räcker och blir över, så jag sliter mitt hår just nu..

Jag skulle prova lägga boll bakom vid fjärrskiftena. Jag tror det kan var en bra hjälp. En del brukar ju vilja använda en planka eller liknande också, som "stopp" för bakbenen. Men jag tror absolut att leksak bakom funkar fina fisken!

Rebecca

29 juni 2012 20:30

Haha, knasiga odåga! Jag fortsätter jobba m boll så får vi se :)

 
Johanna

Johanna

30 juni 2012 12:30

Så roligt med uppdatering:) Har saknat dina inlägg, det är så kul att läsa om andras träning och roligt att det går bra:)

http://www.profotogve.se/blogg

Rebecca

30 juni 2012 13:53

Nu är vi igång igen!! Förhoppningsvis blir det ingen paus än på ett tag ;).

 
Ingen bild

Karin

2 juli 2012 18:05

Måste bara inflika att monstret nog inte skulle tveka att dra på vilt om hon fick chansen, men som tur är kan jag få stopp på henne nu. :)

Rebecca

2 juli 2012 20:39

I know i know i know, men hon drar ju inte just för att du får stopp på henne... Right?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards